رکود سنگین در بازار ساعت های هوشمند

به گزارش مجله کالارنا، مقدار فروش ساعت های هوشمند اپل، سامسونگ و سایر برندها در سه ماهه اول 2023 نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رکود سنگین در بازار ساعت های هوشمند

میزان فروش گوشی های هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند در سال 2023 چندان چشم گیر نبود. در این میان ساعت های هوشمند نسبت به سه ماهه اول 2022 بیشترین کاهش فروش را میان این سه دسته محصول تجربه کردند.

میزان فروش ساعت های هوشمند در هند در فاصله بین ماه های ژانویه تا مارس امسال میلادی درمقایسه با بازه زمانی مشابه سال 2022 حدود 121 درصد افزایش یافت و Fire-Boltt به لیست برترین فروشندگان این محصولات در دنیا راه پیدا کرد. این برند دستگاه های پوشیدنی ارزان فراوری می نماید که در بسیاری از بازارهای دنیا عرضه نمی شوند اما فروش دنیای این محصولات بیشتر از شرکت های دیگری مثل فیت بیت، گارمین، هواوی یا فسیل بود.

پیروزیت Fire-Bolt و بعلاوه عملکرد بسیار خوبی سایر شرکت های هندی ازجمله Noise و boAt ازجمله دلایلی مهمی بود که در کاهش فروش محصولات پوشیدنی اپل، سامسونگ و هواوی تأثیر داشت.

درحالی که اپل پیروز شد در سه ماهه اول 2023 جایگاه اول خود را درمیان برترین فروشندگان ساعت های هوشمند حفظ کند، اما فروش آن نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش یافت و به زیر 10 میلیون دلار رسید.

اگرچه اپل واچ سری 8 نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و به لیست برترین ساعت های هوشمند بسیاری از سایت های نقدوبررسی محصولات فناوری راه یافت، اما به نظر می رسد محبوبیت آن به میزان نسل های قبلی نیست. البته غول فناوری مستقر در کوپرتینو در پاییز 2022 دو ساعت هوشمند دیگر نیز روانه بازار کرد که این محصولات نیز کمکی به جبران کاهش فروش سه ماهه اول 2023 نکرد. درواقع سهم 32 درصدی این برند در سه ماهه ابتدایی سال گذشته اکنون به 26 درصد رسیده است.

سهم سامسونگ از بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 معادل 10 درصد بود که در سه ماهه اول امسال به 9 درصد کاهش یافت و همین موضوع باعث شد برند کره ای با یک رتبه سقوط از جایگاه دوم، اکنون در جایگاه سوم لیست قرار گیرد. نکته جالب اینکه محبوبیت ساعت های هوشمند گلکسی در بازه زمانی بین ژانویه تا مارس 2023 در آمریکای شمالی افزایش یافته است.

کاملاً واضح است بیشتر مردم هند به خرید مدل پایه ساعت های هوشمند با قابلیت های محدودتر و قیمت های ارزان تر علاقه دارند و چین و بسیاری کشورهای دیگر غیر از آمریکای شمالی، ترجیح می دهند دستبندهای هوشمند و ردیاب های سلامت خریداری نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2314

به "رکود سنگین در بازار ساعت های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود سنگین در بازار ساعت های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید