شروع عملیات نظامی گسترده علیه بقایای داعش در غرب استان دیالی

به گزارش مجله کالارنا، فرماندهی پلیس استان دیالی عراق از شروع عملیات گسترده نظامی علیه تروریست ها در منطقه استراتژیک حاوی العظیم در غرب این استان اطلاع داد.

شروع عملیات نظامی گسترده علیه بقایای داعش در غرب استان دیالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندهی پلیس استان دیالی عراق، امروز از شروع یک عملیات نظامی گسترده در حاوی العظیم واقع در شمال این استان اطلاع داد.

سرتیپ نهاد المهداوی مدیر اداره اطلاع رسانی در پلیس دیالی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه، توضیح داد: به دستور سرتیپ حامد الشمری فرماندهی پلیس دیالی، این عملیات نظامی با هدف تعقیب بقایای داعش در مناطقی از حاوی العظیم در 75 کیلومتری شمال بعقوبه شروع شد.

وی اضافه نمود: این عملیات در روستاهای مجاور رود العظیم در نزدیکی مرزهای اداری با استان صلاح الدین متمرکز است و هدف از آن، تامین امنیت این مناطق در قبال تحرکات تروریست های داعش است و عملیات مذکور پس از به دست آمدن اطلاعاتی دقیق از فعالیت بقایای این گروه تروریستی در این منطقه شروع شد.

منطقه حاوی العظیم که در نزدیکی استان صلاح الدین واقع شده است، اغلب شاهد نفوذ بقایای داعش از این استان و حملات تروریستی آنها است و حتی بعضی منطقه حاوی العظیم را گذرگاه داعش و راه تردد آنها میان دو استان می دانند.

امروز همچنین، نیروهای مشترک ارتش و سازمان الحشدالشعبی عملیات بازرسی و تفتیش جزیره مطیبیجه برای پاکسازی از دست داعش را در استان صلاح الدین شروع کردند.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است و مرز خسروی هم قدیمی ترین گذرگاه مرزی رسمی بین ایران و عراق است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است؛ اما در هفته های اخیر این حملات بیش تر شده است.

دیالی علاوه بر این، یکی از حاصلخیزترین استان های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه نفت خانه برخوردار است. به گفته تحلیلگران گروه های تروریستی در این استان با بعضی جریان های سیاسی و حتی بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

رسانه های عراقی طی روزهای گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از بعضی پایگاه های خود در عراق به هسته های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1070

به "شروع عملیات نظامی گسترده علیه بقایای داعش در غرب استان دیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات نظامی گسترده علیه بقایای داعش در غرب استان دیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید