اساتید دانشگاه شیراز در حال فراوری کیت شناسایی کرونا هستند

به گزارش مجله کالارنا، رئیس دانشگاه شیراز گفت: برای مقابله با ویروس کرونا اساتید پژوهشی دانشگاه شیراز در حال فراوری کیت برای تشخیص این ویروس هستند.

اساتید دانشگاه شیراز در حال فراوری کیت شناسایی کرونا هستند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در خصوص اقدامات دانشگاه شیراز برای مقابله با کرونا ویروس گفت: از زمانی که این ویروس گسترش پیدا کرد اقداماتی را در این راستا انجام شد. دانشگاه، خوابگاه ها، سلف سرویس و سایر مکان های که امکان شیوع این ویروس وجود دارد تعطیل شدند.

نادگران در ادامه اضافه نمود: برای پیشگیری از این ویروس خوابگاه ها دانشگاه ضد عفونی شدند و آموزش های مربوطه برای پیشگیری ویروس کرونا به کارکنان دانشگاه داده شد و همچنین به بعضی از کارکنان دانشگاه که مشکلاتی را داشتند مرخصی دادیم.

رئیس دانشگاه شیراز اعلام کرد: در حال حاضر دانشگاه به صورت نیمه تعطیل است، اما کلاس های آموزشی به صورت مجازی برگزار می گردد و اساتید دانشگاه به صورت برخط و غیر برخط کلاس ها را اداره می نمایند. با توجه به پهنای باند اینترنت در کشور برای برگزاری کلاس های مجازی مشکلاتی وجود دارد و برای رفع کردن این موضوع جلساتی را برگزار می کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه شیراز این ماموریت را پیدا کرد تا نیمی از پژوهش ها که در سطح دانشگاه انجام می گردد مربوط به مسائل جامعه باشد و این رویگرد مورد توجه اساتید تحصیلات تکمیلی نهاده شد در مقابله با ویروس کرونا در قالب هسته های پژوهشی مرکب از 20 اساتید برجسته در زمینه ویروس شناسی فعالیت می نمایند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه گفت: در این راستا، اساتید پژوهشی ما در حال فراوری کیت برای تشخیص ویروس کرونا و در حال فراوری فراورد های بیولوژیکی در این رابطه هستند. با توجه به اینکه دانشگاه آزمایشگاه های مجهزی دارد فراوری کیت تا 50 در صد پیشرفت داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 957

به "اساتید دانشگاه شیراز در حال فراوری کیت شناسایی کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساتید دانشگاه شیراز در حال فراوری کیت شناسایی کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید