اندونزی اولین محموله ال پی جی از ایران را دریافت کرد

به گزارش مجله کالارنا، شرکت نفت دولتی پرتامینای اندونزی روز گذشته اولین محموله ال پی جی از ایران را دریافت کرد.

اندونزی اولین محموله ال پی جی از ایران را دریافت کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری جاکارتا پست، شرکت نفت دولتی پرتامینای اندونزی روز پنجشنبه رسما یک محموله ال پی جی ارسالی از ایران را دریافت کرد.

دوی سوتجیپتو، رئیس شرکت پرتامینای اندونزی از دریافت محموله 44 هزار تنی ال پی جی از ایران که 13 روز قبل از بندر عسلویه به بندر کالبوت در جاوه شرقی ارسال شده بود استقبال کرد.

به گفته سوتجیپتو، این محموله ال پی جی ارسالی از شرکت ملی نفت ایران موجب توسعه فرصت های تجاری دیگری بین شرکت پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران در بخش های بالادستی و پایین دستی خواهد شد.

وی گفت: این محموله فصل جدیدی در همکاری های بین پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران است و همکاری های تجاری بین ایران و اندونزی را توسعه می بخشد.

پیش از این شرکت ملی نفت ایران توافق نموده بود که طی سال جاری و سال آینده میلادی مجموعا 600 هزار تن ال پی جی به شرکت پرتامینا بفروشد.

بعد از ارسال اولین محموله، انتظار می رود شرکت ملی نفت ایران بلافاصله دومین محموله را به اندونزی ارسال کند و این محموله روز 20 نوامبر توسط شرکت پرتامینا دریافت گردد.

علاوه بر ارسال ال پی جی، این دو شرکت دولتی موافقتنامه ای را برای انجام مطالعات اولیه 2 میدان نفتی عظیم در ایران امضا نموده اند. این دو میدان یعنی آب تیمور و منصوری دارای ذخایری به میزان بیش از 5 میلیارد بشکه نفت هستند.

47

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 398

به "اندونزی اولین محموله ال پی جی از ایران را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی اولین محموله ال پی جی از ایران را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید