اولین پس لرزه های برگزیت؛ بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا

به گزارش مجله کالارنا، در حالی که انگلیس آدینه شب رسما اتحادیه اروپا را ترک کرد، حالا کشورهای فقیر این اتحادیه نگران کاهش شدید بودجه اتحادیه اروپا پیامد خلاء بودجه ای حاصل از برگزیت هستند.

اولین پس لرزه های برگزیت؛ بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور مسافرتی ایتالیا ارزان قیمت همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه دی سایت در گزارشی نوشت: با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودجه این اتحادیه حدود 12 میلیارد یورو در سال کاهش می یابد.

در این اوضاع فقیرترین کشورهای اروپایی نگران این مسئله هستند که در آینده اوضاع اقتصادی آن ها از این نیز بدتر گردد.

به همین مناسبت در نشستی در جنوب پرتغال 15 کشور از ضعیف ترین کشورهای اروپای شرقی و جنوبی بیانیه مشترکی را منتشر کردند. آن ها خواستار توافق سریع برای بودجه جدید اتحادیه اروپا شدند که در آن باید یاری های اقتصادی قبلی برای کشورهای فقیرتر عضو اتحادیه اروپا کما فی السابق ادامه یابد.

این کشورها متعلق به گروم موسوم به دوستان انسجام هستند که گروهی متشکل از 17 کشور فقیر از حاشیه دریای مدیترانه و اروپای شرقی است.

این کشورها در این بیانیه متعهد شدند که با هم علیه کاهش ذخایر صندوق موسوم به انسجام مبارزه نمایند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا که درآمد سرانه ناخالص ملی آن ها 90 درصد زیر میانگین اتحادیه اروپا است از این صندوق یاری اقتصادی دریافت می نمایند.

امضا نمایندگان این بیانیه کشورهای مجارستان، لهستان، جمهوری چک، بلغارستان، اسلوونی، یونان، مالت، اسپانیا و پرتغال بودند. کرواسی هم به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا بی طرف باقی ماند.

نخست وزیر پرتغال با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که اکنون بیش از هر زمان دیگری باید انسجام داشت.

وی همچنین گفت که کشورهای عضو گروه موسوم به دوستان انسجام خواستار دستیابی به توافقی درباره بودجه اتحادیه اروپا تا 20 فوریه هستند.

مناقشات درباره بودجه آینده اتحادیه اروپا مدتهاست که ادامه دارد. رئیس شورای اتحادیه اروپا برای 20 فوریه (اول اسفند ماه) به منظور حل این مناقشات نشست ویژه ای را ترتیب داده است. وی در این باره گفته است که مذاکرات درباره بودجه چند سال آیند اتحادیه اروپا یکی از دشوارترین مذاکرات در این اتحادیه است.

رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در اوایل دسامبر گذشته یک پیشنهاد برای توافق در زمینه بودجه را ارائه داد. وی پیشنهاد داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال 2021 تا 2027، 1.07 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به بودجه اتحادیه اروپا اختصاص دهند. در این صورت بودجه این اتحادیه بالغ بر 1.87 تریلیون یورو خواهد شد.

این مبلغ کمتر از میزان درخواستی کمیسیون اتحادیه اروپا است. کمیسیون اروپایی پیشنهاد اختصاص 1.11 درصد فراوری ناخالص ملی به بودجه اروپایی را ارائه داده بود تا بتوان اهداف آب و هوایی اروپا را هم محقق کرد. البته آلمان و دیگر پرداخت نمایندگان بودجه به اروپا از جمله اتریش و هلند خواستار این هستند که سهم بودجه کشورها همان 1 درصد فراوری ناخالص ملی و مانند سابق باشد.

در این میان سباستین کورس، صدر اعظم اتریش اعلام نموده است که پیشنهاد کمیسیون اروپایی برای اختصاص 1.11 درصد فراوری ناخالص ملی به بودجه اتحادیه اروپا غیر قابل قبول است.

وی تهدید نموده است که اگر کمیسیون اروپایی این پیشنهاد بودجه ای خود را تغییر ندهد، اتریش چارچوب اقتصادی آینده این اتحادیه را وتو خواهد نمود.

صدر اعظم اتریش در عین حال گفت که در مذاکرات بودجه ای اتحادیه اروپا شرکت خواهد نمود. وی ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات جدیدی در این باره ارائه گردد که مورد قبول کشور اتریش هم باشد.

اختلافات بودجه ای در اتحادیه اروپا بسیار شدید بوده و فشار زمان هم وجود دارد. در حالی که کمیسیون اروپایی، مجلس اروپا و بیشتر کشورهای عضو این اتحادیه خواستار افزایش بودجه هستند اما بعضی از مهمترین پرداخت نمایندگان بودجه به اروپا از جمله اتریش و آلمان با این مسئله مخالفند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 726

به "اولین پس لرزه های برگزیت؛ بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پس لرزه های برگزیت؛ بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید