بحران سوخت انگلیس و تمایل مجدد به تولید برق هسته ای

به گزارش مجله کالارنا، کمبود سوخت در انگلیس و بحران گسترده انرژی در اروپا باعث شده تا دولت جانسون تولید برق هسته ای را در دستور کار خود قرار دهد.

بحران سوخت انگلیس و تمایل مجدد به تولید برق هسته ای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، کمبود سوخت در انگلیس و بحران گسترده انرژی در اروپا بیش از پیش تبعات وابستگی بیش از حد به سوخت های فسیلی را طی هفته های اخیر برجسته کرده است.

همین موضوع به تسریع تلاش دولت انگلیس برای اجرای برنامه تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر منجر شده؛ چنان که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از لزوم تولید برق پاک تا سال 2035 سخن گفته است.

اما جزئیات برنامه دولت انگلیس برای به صفر رساندن انتشار گازهای کربنی تا سال 2050 که تامین هزینه اجرای آن موجب بروز اختلاف هایی نیز میان وزارت خزانه داری و نخست وزیر شده، نشان می دهد که اتکا به انرژی هسته ای در کانون استراتژی سبز انگلیس قرار گرفته است.

بر همین اساس، قرار است یک پروژه تولید برق هسته ای بزرگ با هدف افزایش امنیت انرژی و ایجاد هزاران شغل تصویب و اجرا شود. این پروژه در واقع فاز سوم نیروگاه اتمی سایزوِل است که در کنار فاز سوم نیروگاه هینکلی که پیشتر راه اندازی آن برای سال 2026 برنامه ریزی شده بود، اجرا خواهد شد.

همچنین دولت جانسون قرار است از توسعه تولید راکتورهای کوچک مدولار (SMR)، نسل جدیدی از نیروگاه های هسته ای، از سوی کنسرسیومی به رهبری رولزرویس حمایت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1920

به "بحران سوخت انگلیس و تمایل مجدد به تولید برق هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران سوخت انگلیس و تمایل مجدد به تولید برق هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید