تأثیرات سرنوشت ساز رأی اعتماد مجلس یونان بر نخست وزیر

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در حالی به دنبال کسب رأی اعتماد از مجلس این کشور است که خواستار حمایت از طرح خود برای رها شدن از بسته یاری توهین آمیز اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و سرانجام بخشیدن به حدس ها در خصوص سرانجام کار دولت وی است.

تأثیرات سرنوشت ساز رأی اعتماد مجلس یونان بر نخست وزیر

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیوس سامارس نخست وزیر یونان در حالی فردا آدینه به دنبال کسب رأی اعتماد از مجلس این کشور است که خواستار حمایت از طرح خود برای رها شدن از بسته یاری توهین آمیز اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و خاتمه بخشیدن به حدس ها در خصوص خاتمه کار دولت وی است.

ساماراس، پس از طفره رفتن از بحران های مختلف و جهت گیری های مختلف قانون گذران طی تقریبا دو سال و نیم نخست وزیر وی، در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری اوایل سال 2015، در آستانه روبرو با یک انتخابات زودهنگام قرار خواهد گرفت.

اما این رهبر محافظه کاران امیدوار است که کسب رأی اعتماد نشان دهنده عزم آتن برای خودداری از برگزاری انتخابات زودهنگام بوده و منجر به واداشتن قانون گذاران به حمایت علنی از وی گردد، (در این صورت) به او می تواند در مذاکرات یونان با وام دهندگان 240 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول جبهه متحدی را تشکیل دهد.

قرار است جلسه اخذ رأی اعتماد اواخر ساعات آدینه برگزار گردد. به گفته کریستوس پروتوپاپاس، یکی از اعضای ارشد پاسوک که عضو دولت ساماراس است، رأی اعتماد به دوره ای از تردید ها و شایعات خاتمه داده و (پس از آن) ما به آرامی به سوی مرحله بعدی حرکت خواهیم کرد، دوره ای که بسیار حساس است.

به گفته وی، گفتگوهای آینده با وام دهندگان برای تأمین اقتصادی، بدهی ها و ارائه یاری های اقتصادی پیش از موعد مهمترین موارد پیش روی دولت خواهد بود.

وی اضافه نمود: به منظور انجام این سه گام، ما نیازمند ثبات سیاسی هستیم، دولت و احزاب حامی آن در این مرحله نیازمند این هستند که عزم خود را نشان دهند. این دقیقا همان چیزی است که درباره رأی اعتماد مطرح است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 332

به "تأثیرات سرنوشت ساز رأی اعتماد مجلس یونان بر نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیرات سرنوشت ساز رأی اعتماد مجلس یونان بر نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید