ترامپ: البغدادی مثل یک سگ مُرد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون سخنرانی خود با موضوع هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست های تکفیری داعش را شروع کرد.

ترامپ: البغدادی مثل یک سگ مُرد

رئیس جمهوری آمریکا بی آنکه به نقش مستقیم واشنگتن در خلق تروریست های تکفیری داعش در خاورمیانه اشاره ای داشته باشد، در این خصوص گفت: ابوبکر البغدادی در یک تونل در حالیکه مورد تعقیب بود، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. آزمایش دی ان ای، هویت او را تائید کرد. شناسه دی ان اِی او را با خود آوردند و پس از آزمایش این موضوع در محل عملیات و نیز در مرکز استقرار از هویت او اطمینان یافتند. بغدادی بزدلانه کشته شد. امروز روز بزرگی برای دنیا است. از همه کشورها و گروه ها و نهادهایی که به ما یاری کردند، تشکر می کنم. از سربازان ویژه آمریکا برای این عملیات تشکر می کنم.

ترامپ در کوشش برای بهره برداری انتخاباتی از این عملیات افزود: ابوبکر البغدادی رهبر گروه مخوف داعش کشته شد. دنیا امروز با کشتن ابوبکر البغدادی به یک مکان امن تر تبدیل شده است. البغدادی مثل یک بزدل مُرد؛ او مثل یک سگ در حالیکه فرار می کرد، مُرد. او می دانست که تونل بسته شده است و مرگش حتمی است. در چند هفته گذشته وی را زیر نظر داشتیم. نظامیان ما با 8 فروند بالگرد در آنجا فرود آمده و در دیوار ساختمان سوراخی را ایجاد کردند؛ آن ها نمی توانستند از در وارد شوند؛ چون مین گذاری شده بود.

وی ادامه داد: من و ژنرال میلر هر 2 این عملیات را پیگیری می کردیم. روسیه با ما خوب رفتار کرد و راستا پرواز را برای ما هموار کرد. عراق هم با ما همکاری کرد؛ البته آن ها نمی دانستند که ما در حال اجرا چه کاری بودیم. لحظه به لحظه در جریان گزارش عملیات بودم. کُردها به ما اطلاعات مفیدی را در این خصوص ارائه کردند. ما بر فراز بعضی مناطق تحت کنترل ترکیه پرواز کردیم؛ آن ها هم با ما همکاری کردند؛ البته اگر به سوی ما تیراندازی می کردند، پاسخ می دادیم.

45مین رئیس جمهوری آمریکا نیت اصلی حاکمان این کشور به منظور حضور در خاورمیانه را اینگونه فاش کرد: طرح ریزی عملیات 2 هفته پیش شروع شد. بغدادی پول نقد زیادی داشت و دائماً مکان اختفای خود را تغییر می داد. مسأله نفت به دلایل زیادی مهم است. میادین نفتی می تواند به کرُدها یاری کند. ما هم باید بتوانیم به مقداری از این نفت دست پیدا کنیم. خیلی از دستگاه های استخراج نفت در آنجا از بین رفته اند. من می خواهم امنیت نفت را تضمین کنم. من همواره مخالف رفتن به عراق بودم؛ اما بارها هم گفته بودم که اگر می خواهیم وارد عراق شویم، مراقب نفت باشید. لیندسی گراهام هم پیشتر گفت که آن ها می توانند مخارج ما را با نفت به ما بازگردانند. 3 روز درباره این مأموریت برنامه ریزی کردیم.

دونالد ترامپ گفت: عراق بسیار در حمله دیشب ما به کا یاری کرد. هیچ سربازی از ما در آنجا کشته نشد؛ فقط یک سگ در آنجا زخمی شد که البته ما آن را از تونل خارج کردیم. 11 کودک از آن مجتمع بیرون آمدند که نمی دانیم بچه های بغدادی بودند یا خیر. البته بعضی از بچه های در داخل تونل کشته شدند. 11 کودک برجای مانده از آن ها نیز هم اکنون تحت نظر قرار دارند. شروع پرواز و عملیات حدود 5 عصر دیروز شروع شد. ما بر فراز اراضی بودیم که ممکن بود هدف آتش باری قرار بگیریم. سوریه و روسیه به ما یاری زیادی کردند. 2 زن در آنجا بودند؛ هر دو همسران بغدادی بودند که جلیقه انفجاری داشتند. ما می دانیم که جایگزین های بغدادی کیستند و آن ها را زیرنظر داریم. بغدادی خیلی خطرناک تر از بن لادن بود. او به صورت بی رحمانه ای کشته شد. خیلی از آدم های وی کشته شدند و بسیاری از آن ها نیز بازداشت شدند.

وی ادامه داد: فقط نیروهای آمریکائی در این عملیات حضور داشتند. دیگران (کشورهای دیگر) فقط همکاری داشتند. فقط به روس ها گفتیم که وارد مأموریتی می شویم که شما هم آن را دوست دارید. روس ها از ماهیت مأموریت ما اصلا اطلاع نداشتند. از عراق، سوریه، ترکیه و روسیه به خاطر همکاری آن ها متشکرم. مکان اختفای بغدادی یک مجتمع بزرگ بود و داری تونل های زیادی بود. با نانسی پلوسی (رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا) در این خصوص صحبت نکردم؛ چون می خواستم این موضوع محرمانه بماند. ما به دنبال درز اطلاعات نبودیم؛ من اعلام کردم تا زمان خروج افراد ما در مأموریت چیزی اعلام نشود تا افراد ما مورد آتش باری قرار نگیرد. مارک اسپر و رابرت او برایان، مایک پنس و مایک پمپئو از افرادی بودند که از این عملیات اطلاع داشتند. فکر نکنم کشور خاصی به ما تیراندازی نموده باشد؛ گروه های ناراضی بودند که به ما تیراندازی می کردند. ما در سطح پایین پرواز می کردیم.

او تروریست های مصنوع کشورش را اینگونه توصیف کرد: داعش آدم ها گردن می زد و یا خلبان اردنی را در داخل قفسی آتش زد. پادشاه اردن این موضع را مطرح نمود. بغدادی نمی خواست بمیرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: عقب نشسنی ما از شمال شرقی سوریه ربطی به این عملیات نداشت. می دانستیم که بغدادی می خواست کارکرد جنگی خود را بازسازی کند، به همین دلیل به این مکان رفته بود. نمی توانم بگویم که نظامیان ما در کجا فرود آمدند؛ فقط می توانم بگویم که در بندری در یکی از کشورهای دوست فرود آمدند. تعدادی از سربازانمان را در میادین نفتی سوریه گذاشتیم تا از آن دفاع نمایند! ما نفت را از داعش گرفتیم. چون قدرت نظامی زیادی داریم؛ اگر افرادی بخواهند سراغ تفکری مانند داعش شوند؛ بدانند که سرنوشت آن ها همین طور خواهد شد.

ترامپ گفت: ما 8 میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کردیم. ما نمی خواهیم آنجا بمانیم. روسیه و چین دوست دارند ما آنجا بمانیم. ما 8 هزار مایل با آن ها فاصله داریم. ایران، ترکیه و سوریه در آن منطقه هستند؛ همه آن ها از داعش متنفرند و خود باید برای این موضوع کاری نمایند. اروپا مایه تأسف من شد؛ ما دیگر این پول را هزینه نمی کنیم. نیروهای داعش می توانند به کشورهای اروپائی خود بازگردند؛ اما نمی توانند به کشور ما بیایند. نمی خواهیم تا ابدالزمان در آن منطقه بمانیم. البته می خوامه از نفت مراقبت کنم چون پول زیادی در آن است. من با رئیس جمهور بوش در ورود به عراق مخالف بودم. در آن موقع می گفتند که سلاح های کشتار جمعی در عراق است، بعدا آشکار شد که هیچ تسلیحات کشتار جمعی در عراق وجود نداشت. من گفتم چرا باید به آنجا برویم در حالیکه شرکت های نفتی ما از مزیت کار در حوزه نفت بهره مند نباشند.

وی که به خودشیفتگی شهرت دارد، خودستائی اش را اینگونه ادامه داد: من 3 سال قبل هم گفته بودم که بغدادی و حمزه بن لادن را می خواهم. من پیش از حملات سپتامبر 2001 کتابی نوشتم و گفتم که آدمی به نام اسامه بن لادن وجود دارد. من گفتم که باید این فرد را بکُشید؛ چون او درباره از بین بردن کشور ما حرف می زد. من البته 12 کتاب نوشته ام. آن موقع احدی درباره اسامه بن لادن خبر نداشت؛ به حرف من هم در این خصوص گوش ندادند. الان به من می گویند که شما درست می گفتیم. اسم این کتاب آمریکائی که شما مستحق آن هستید بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 582

به "ترامپ: البغدادی مثل یک سگ مُرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: البغدادی مثل یک سگ مُرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید