(تصاویر) تخریب قبرستان های قره باغ به دست نیروهای ارمنی

به گزارش مجله کالارنا، نظامیان ارمنستان که مناطق قره باغ را در دهه 1990 به اشغال خود درآورده ویران نموده و قبرستان های این مناطق را نیز تخریب نموده اند.

(تصاویر) تخریب قبرستان های قره باغ به دست نیروهای ارمنی

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، پس از آنکه ارتش ارمنستان پیروز شد بخش های زیادی از قره باغ را از اشغال آزاد کند میزان تخریب های به جا مانده طی 30 سال اشغالگری معین شد.

از آنجا که در زمان اشغال شهر های فضولی، جبرائیل، زنگیلان، قبادلی، آغ دام غارت و ویران شده و به شهر ارواح تبدیل شده اند قبرستان های این شهر ها نیز همین شرایط را دارند.

قبرستان جبرائیل تنها یکی از ده ها قبرستانی است که توسط ارمنی ها تخریب شده است. چشم اندازی تلخ از سنگ قبر های تخریب شده در این قبرستان به چشم می خورد، به نحوی که بسیاری از مراجعه نمایندگان نتوانستند قبور اقوام خود را پیدا نمایند.

حتی بعضی از قبر ها حفاری شده و استخوان های مردگان در فضای باز دیده می گردد.

حکمت حاجی اف مشاور رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه تمام قبرستان های مناطق آزاد شد از اشغال ویران شده است گفت: این نفرت انگیزترین شکل خرابکاری است.

وی گفت: من نمی توانم کلمه ای در این باره پیدا کنم، آن ها با گور ها جنگیده اند، گور ها را غارت نموده اند. مثل اینکه می خواستند از مردگان انتقام بگیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1529

به "(تصاویر) تخریب قبرستان های قره باغ به دست نیروهای ارمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) تخریب قبرستان های قره باغ به دست نیروهای ارمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید