فراوری نانو واکسن برای مقابله با سرطان

به گزارش مجله کالارنا، محققان دانشگاه هاروارد از فراوری نوع جدیدی واکسن بر مبنای افزودن نانوذرات خاص به گلبول های قرمز خبر داده اند که با تقویت سیستم ایمنی بدن به جنگ سرطان می رود.

فراوری نانو واکسن برای مقابله با سرطان

به گزارش خبرگزاری مالی ایران،واکسن یادشده مبتنی بر پوشاندن بعضی سلول های گلبول های قرمز با نانوذرات آنتی ژن است. با این روش واکنش سیستم ایمنی بدن تقویت می گردد و توانایی انسان برای کندکردن رشد سلول های سرطانی افزایش می یابد.

واکسن یادشده با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و تأثیر آن در جهت مقابله با بیماری سرطان به اثبات رسیده است. گلبول های قرمز خون به علت توانایی بالا در جهت دریافت اکسیژن از ریه ها و توزیع آن در سراسر بدن برای مقابله با بسیاری از بیماری ها کارکردی حیاتی دارند. کارکرد دیگر این گلبول ها انتقال پاتوژن ها به طحال است که ضدحمله به بیماری ها را تسهیل می نماید.

نانوذرات افزوده شده به گلبول های قرمز خون پلی استایرن نام دارند و با پروتئینی به نام اوال بومین پوشانده شده اند. این ترکیب از قابلیت بالایی برای مقابله با سلول های سرطانی برخوردار است.

آزمایش این واکسن بر روی موش ها نشان داد اگر 100 نانوذره با این ترکیب به یک سلول گلبول قرمز اضافه گردد، می توان رشد 80 درصد از سلول های سرطانی را کند کرد. کل فرایند نفوذ و تأثیرگذاری این ترکیب در بدن 20 دقیقه زمان می برد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1188

به "فراوری نانو واکسن برای مقابله با سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نانو واکسن برای مقابله با سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید