جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 1400

به گزارش مجله کالارنا، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تا به امروز 27 هزار و 51 نفر از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند شده اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند.

جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 1400

به گزارش خبرنگاران، شهرزاد دانشمندی با بیان اینکه تا به امروز 27 هزار و 51 نفر از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند شده اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند، گفت: به محض ابلاغ این قانون از سوی دولت به بانک مرکزی، این موضوع به بانک ها ابلاغ شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون، افرادی که از سال 97 ازدواج نموده و تسهیلات دریافت ننموده اند، می توانند نسبت به دریافت وام ازدواج 70 میلیون تومانی اقدام نمایند. این افراد می توانند با ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را معین نمایند و در مرحله آخر بانک به وسیله ارسال پیامک متقاضی را آگاه می نماید.

وی اضافه نمود: بر اساس قانون، مبلغ تسهیلات قرض الحسنه برای زوج های زیر 25 سال (داماد) و 23 سال (عروس) 100 میلیون و برای ایثارگران دو برابر است.

دانشمندی درباره وثیقه های این تسهیلات گفت: وثیقه ها بر اساس اعتبارسنجی، حساب یارانه ای افراد و سفته است و بانک ها بنا بر شرایط متقاضی و اعتبارسنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می نمایند.

وی ادامه داد: مدت باز پرداخت تسهیلات 10 ساله است و برای تسهیلات 100 میلیون تومان ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1749

به "جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید