خبرنگاران تیم انتقالی بایدن دست به دامن مقام های پیشین پنتاگون شدند

به گزارش مجله کالارنا، تهران - خبرنگاران - به دنبال عدم همکاری مقام های کنونی وزارت دفاع آمریکا با تیم انتقالی بایدن، آنان به تازگی ارتباط گیری با مقام های پیشین پنتاگون در دوران ریاست جیم متیس را شروع نموده اند.

خبرنگاران تیم انتقالی بایدن دست به دامن مقام های پیشین پنتاگون شدند

به گزارش خبرنگاران از شبکه سی ان ان، تیم انتقالی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حال تماس با مقام های پیشین پنتاگون هستند که با متیس وزیر دفاع کار می کردند زیرا آنها به دنبال جمع آوری اطلاعات برای تیم بایدن می باشند.

برقراری ارتباط با این مقام ها به این علت صورت می گیرد که تیم انتقالی بایدن در حال حاضر قادر به ایجاد ارتباط با مسئولان کنونی پنتاگون نیستند.

یک منبع به سی ان ان گفت: تیم انتقالی بایدن در این تماس ها به دنبال آن است که بداند در طول چهار سال گذشته چه اتفاقاتی در وزارت دفاع آمریکا اتفاق افتاده است.

در حالیکه بایدن نامزد دموکرات ها شنبه گذشته به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا معرفی گردید، ترامپ با نپذیرفتن نتایج و شکست در انتخابات بلافاصله مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا را بر کنار کرد و کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معین کرد.

پس از برکناری اسپر، در چند روز اخیر موجی از کناره گیری مسئولان پنتاگون شروع شده و تا کنون سه تن از معاونان ارشد وزارت دفاع آمریکا از ادامه همکاری با دولت ترامپ انصراف داده اند.

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت وی با طرح رییس جمهوری آمریکا برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

شبکه ان بی سی نیوز نیز در این باره گزارش داد: اسپر از سه ماه پیش قصد داشت به دلیل اختلاف با ترامپ درباره حذف نام رهبران کنفدراسیون به ویژه پس از جنبش اعتراضی جان سیاهان مهم است کناره گیری کند.

حدود دو هفته پیش نیز منابع نزدیک به رییس جمهوری آمریکا اعلام نموده بودند که ترامپ، فهرست بلندبالایی را شامل مدیر اف بی آی، رییس سیا و وزیر دفاع خود برای اخراج در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آماده نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1380

به "خبرنگاران تیم انتقالی بایدن دست به دامن مقام های پیشین پنتاگون شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تیم انتقالی بایدن دست به دامن مقام های پیشین پنتاگون شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید