خبرنگاران روسیه : امیدواریم توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران طولانی نشود

به گزارش مجله کالارنا، تهران- خبرنگاران- نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین پایتخت اتریش اظهار امیدواری کرد که توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران طولانی نشود.

خبرنگاران روسیه : امیدواریم توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران طولانی نشود

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگاران، میخائیل اولیانوف در پیغام توییتری نوشت: طبق قانون ملی، ایران امروز (سه شنبه) اجرای پروتکل الحاقی را به حالت تعلیق درآورد.

اولیانوف در ادامه نوشت: امیدواریم که تعلیق (اجرای پروتکل الحاقی) طولانی نباشد و استفاده موقت از این ابزار مهم بزودی در چارچوب کوشش های سیاسی برای بازگرداندن اجرای کامل توافقه هسته ای (برجام) از سر گرفته شود.

جمهوری اسلامی ایران از روز سه شنبه در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اقدامات داوطلبانه تحت برجام را متوقف کرد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین دوشنبه هفته گذشته نامه ایران در این زمینه را به مدیر کل آژانس تسلیم کرد.

به گفته او، این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت برطرف تحریم های غیرقانونی، اجرا شده و از آژانس خواسته شده تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران جهت توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد.

این دیپلمات ارشد کشورمان توضیح داد که از این پس، همکاری های ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت تا زمانی که با لغو تحریم ها به صورت عملی و ملموس، زمینه برای بازگشت ایران به اجرای مجدد این اقدامات فراهم شود.

در همین پیوند رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در تهران با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون آخرین تحولات برجام گفت وگو کرد. این دیدارها منجر به صدور بیانیه ای مشترک بین ایران و آژانس شد که بر اساس آن فعالیت های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه در ایران پیدا کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1599

به "خبرنگاران روسیه : امیدواریم توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران طولانی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه : امیدواریم توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران طولانی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید