خبرنگاران وزیر تجارت فرانسه: پاریس هیچ برنامه ای برای تحریم ترکیه ندارد

به گزارش مجله کالارنا، تهران- خبرنگاران- وزیر تجارت فرانسه دوشنبه با توجه به مواضع اخیر اردوغان علیه مکرون گفت که پاریس هیچ برنامه ای برای تحریم محصولات ترکیه ندارد.

خبرنگاران وزیر تجارت فرانسه: پاریس هیچ برنامه ای برای تحریم ترکیه ندارد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران از رویترز، فرانک ریستر به رادیو آر تی ای (RTL) گفت: فرانسه در حال برنامه ریزی برای تحریم متقابل محصولات آنکارا نیست و گفت و گوها و روابط با ترکیه و رئیس جمهوری این کشور را ادامه خواهد یافت.

وی با تکرار محکومیت دولت علیه سخنان اخیر رییس جمهوری ترکیه در خصوص امانوئل مکرون و رفتار او با مسلمانان فرانسه گفت: هیچ اقدامی تلافی جویانه در دستور کار نیست.

بعد از سخنان مکرون درباره حق چاپ و انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام موجی از اعتراضات گسترده توسط کشورهای اسلامی علیه مواضع ضد اسلامی پاریس در چند روز گذشته به راه افتاده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با واکنش تند علیه مواضع مکرون، خواهان بایکوت کالاهای فرانسوی شد.

علاوه بر ترکیه، بایکوت کالاهای فرانسوی در قطر و کویت نیز در جریان است و همچنین برای متوقف کردن تولیدات فرانسه در اردن و ترکیه و دیگر کشورها درخواست هایی انجام شده است.

اعتراض در کشورهای اسلامی پس از اظهارات روز چهارشنبه گذشته امانوئل مکرون شروع شده است.

مکرون غروب یکشنبه 25 اکتبر (چهارم آبان) نیز با انتشار یک پست توییتری، از آزادی بیان دفاع نموده بود. مکرون از کشورهای اسلامی درخواست نموده است که به بایکوت کالاهای ساخت فرانسه سرانجام دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1307

به "خبرنگاران وزیر تجارت فرانسه: پاریس هیچ برنامه ای برای تحریم ترکیه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر تجارت فرانسه: پاریس هیچ برنامه ای برای تحریم ترکیه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید