خبرنگاران چالش های کسب و کار شهرستان دزفول آنالیز شد

به گزارش مجله کالارنا، دزفول- خبرنگاران- چالش های کسب و کار شهرستان دزفول روز چهارشنبه با حضور تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و صنعتگران این شهرستان آنالیز شدند.

خبرنگاران چالش های کسب و کار شهرستان دزفول آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران یکی از کارآفرینان دزفول روز چهارشنبه در این همایش در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول اضافه کرد: در راستای برطرف مسائل کسب و کار، پژوهش هایی در حوزه های فراوری، صنعت، مراکز خصوصی و عارضه های آنها اجرا شده است.

مهدی دیاحسین اضافه کرد: جای شتاب دهنده کسب و کار در دزفول خالی بود که این شتاب دهنده با 20 نفر پرسنل راه اندازی شده و خدمات خوبی به کسبه، بازاریان، صنعتگران و شرایط بحرانی و بی ثباتی ارائه می نماید.

وی ادامه داد: این شتاب دهنده کسب و کارهای سنتی را شناسایی و آنها را با توجه به چالش های موجود مدرن می نمایند.

این کارآفرین با بیان اینکه شتاب دهنده فقط برای کسب و کارهای کوچک و نوظهور صدق نمی نماید اظهارداشت: بسیاری از کسب و کارهای سنتی هنوز وارد فضای مجازی نشده اند و اعتقادی به آن ندارند.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت دزفول هیچ پایگاه اطلاع رسانی که فراورینمایندگان یا اصناف را معرفی کند وجود ندارد لذا سامانه ای با همکاری سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی دزفول در حال راه اندازی است.

دیاحسین گفت: هنوز بعضی افراد به دنبال اشتغال در ادارات دولتی هستند در حالی که باید فرهنگ کارآفرینی را توسعه داد و توسط بخش خصوصی از آنها حمایت کرد.

وی جلوگیری از فرار مغزها از دزفول، یاری به توسعه مالی خوزستان و توسعه صنایع تبدیلی، یاری به ساختن نوپاهایی در کلاس جهانی، پر کردن فاصله بین کارآفرینان دانشگاه ها، صنعت و بازار را از جمله چشم اندازهای این شتاب دهنده دانست و گفت: با وجود فراوری محصولات کشاورزی مرغوب در دزفول، به علت نبود صنایع تبدیلی این محصولات به دامغان، اصفهان و سایر مناطق ارسال و پس از فرآوری دوباره وارد هاپیرمارکت های این شهرستان می شوند در حالی که باید با توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال این مشکل را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: تامین قطعات معادن و صنایع و نبود تبلیغات کافی از جمله عارضه های فراوری در دزفول است که باید به آنها پرداخته گردد ضمن اینکه فراورینمایندگان آگاهی کافی نسبت به مسائل حقوقی کسب و کار ندارند.

در این همایش، مباحث حقوقی پولی و بانکی نیز توسط متخصص و پژوهشگر گروه حقوقی پولی و بانکی برهان اکسین برای فراوری نمایندگان و صنعتگران بیان شد.

در این همایش از شرکت های سریر پلاست، کارتن محمد، پلیمر پیشه جنوب، آوان طب و شرکت صنایع غذایی نگین دز به عنوان کارآفرینان برتر سال 98 در دزفول قدردانی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1317

به "خبرنگاران چالش های کسب و کار شهرستان دزفول آنالیز شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران چالش های کسب و کار شهرستان دزفول آنالیز شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چالش های کسب و کار شهرستان دزفول آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید