خبرنگاران کرونا به اسفراین هم کارت قرمز نشان داد

به گزارش مجله کالارنا، بجنورد - خبرنگاران - رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: با افزایش شیوع کرونا در این شهرستان خراسان شمالی، اسفراین نیز به عنوان چهارمین شهرستان استان به شرایط قرمز کرونایی دچار شد.

خبرنگاران کرونا به اسفراین هم کارت قرمز نشان داد

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بدون اشاره به شمار مبتلایان کرونا در این شهرستان گفت: تا پیش از این شرایط این منطقه از نظر ابتلای به کرونا نارنجی بود که اکنون پس از شهرستان های بجنورد، گرمه و شیروان، به شرایط قرمز رسیده است.

وی از مردم این شهرستان خواست برای جلوگیری از همه گیری این بیماری از حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ پرهیز نموده و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دستها را رعایت نموده و تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند.

وی گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده باید در خانه خود دوران قرنطینه را بگذرانند و از حضور در جامعه و اجتماعات اکیدا دوری نمایند.

هفته گذشته رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به فرایند افزایشی شمار مبتلایان کرونا در این شهرستان، از بی اعتنایی مردم به پروتکل های بهداشتی و در مقابل خستگی کادر درمانی به دلیل فعالیت مستمر چندماهه ابراز نگرانی نموده و پیش بینی نموده بود که روزهای سختی پیش روی این شهرستان باشد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین، سومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی پس از بجنورد و شیروان است.

مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار گرفته است.

قرار دریافت استان خراسان شمالی در آستانه شرایط قرمز کرونایی، مسوولان این استان را بر آن داشت تا دیروز در نشست ستاد مدیریت کرونا به بازگشت بخشی از محدودیت های گذشته رای داده و با جدیت بیشتری با صنوف سهل انگار و متخلفان از پروتکل های بهداشتی برخورد نمایند.

تعطیلی بوستانها و تفرجگاهها در روزهای پنجشنبه و آدینه، توقف فعالیت آرایشگاه ها، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها و نیز محدود کردن فعالیت رستوران ها و آشپزخانه ها به ارائه غذای بیرون بر از جمله تصمیمات آخرین نشست ستاد مدیریت کرونا در خراسان شمالی بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1194

به "خبرنگاران کرونا به اسفراین هم کارت قرمز نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا به اسفراین هم کارت قرمز نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید