خبرنگاران 1.8 میلیارد ریال برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی در ایرانشهر اختصاص یافت

به گزارش مجله کالارنا، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی در ایرانشهر اختصاص یافت.

خبرنگاران 1.8 میلیارد ریال برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی در ایرانشهر اختصاص یافت

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علیرضا جلال زایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به ثبت ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی، برنامه های مختلفی در راستای معرفی، افزایش زیرساخت ها، توسعه و ترویج هنر این شهر و غیره در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: خرید تجهیزات برای کارگاه ها و دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی، معرفی اساتید و پیشکسوتان هنر سوزن دوزی و نصب المان های سوزن دوزی در شهر از جمله برنامه هایی است که به همین دلیل در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ایران در مرداد 97 انتخاب شد.

با وجودی که هنر سوزن دوزی در بیشتر شهرهای سیستان و بلوچستان رواج دارد اما ایرانشهر به دلیل تعداد کارگاه های بیشتر، کیفیت سوزن دوزی و تکنیک های متداول در آن به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انتخاب شده است.

وجود چهره های سرشناس سوزن دوزی در ایرانشهر بویژه مرحوم مهتاب نوروزی که از شهرت جهانی برخوردار است تاثیر بسزایی در ملی شدن این شهرستان داشت.

ایرانشهر علاوه بر سوزن دوزی در دیگر رشته های صنایع دستی از جمله حصیربافی، سکه دوزی، زیورآلات تزئینی، گلیم بافی، طراحی و دوخت لباس نیز در کشور مطرح است.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است و از نظر ترکیب جمعیتی دارای بیشترین جمعیت جوان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران 1.8 میلیارد ریال برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی در ایرانشهر اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1.8 میلیارد ریال برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی در ایرانشهر اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید