خبرنگاران 2 حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ری مسدود شد

به گزارش مجله کالارنا، شهرری - خبرنگاران - مدیر امور منابع آب شهرستان ری گفت: 2 حلقه چاه آب غیرمجاز با حکم قضایی در راستای صیانت از منابع آبی این شهرستان مسدود شد.

خبرنگاران 2 حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ری مسدود شد

به گزارش روز دوشنبه شرکت آب منطقه ای استان تهران، حسن زحمتکش، گفت: این 2 حلقه چاه غیرمجاز زیرزمینی در مجموع به عمق 260 متر و آبدهی یک لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، اضافه کرد: با انجام این عملیات از خروج 16.2هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی شهرستان ری جلوگیری بعمل آمد.

زحمتکش اضافه کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان های منطقه است.

مدیر امور منابع آب شهرستان ری در پایان ضمن تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، خاطر نشان کرد: این امور به صورت مستمر در حال پایش منابع آب سطحی و زیرزمینی است و با هرگونه تجاوز به این منابع ارزشمند، بر اساس قانون برخورد قاطع می کند.

شهرستان ری در حال حاضر 60 روستا با جمعیت 350 هزار نفر با 30 هزار مشترک مجاز خانگی است که عمده چاهای غیرمجاز نیز در روستاها قرار دارند.

هم اکنون این شهرستان با مشکل کم آبی روبرو است و امسال 6 قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو که در این منطقه جاری بود به دلیل خشکسالی های اخیر، احداث خط یک مترو تهران و حفر چاه های عمیق در کنار چاه های مادر خشک شد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران 2 حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ری مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ری مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید