خشم ترکیه از قرار دریافت این کشور در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

به گزارش مجله کالارنا، وزیر خارجه ترکیه درباره تصمیم اخیر آلمان برای حفظ هشدارهای سفر کرونایی به ترکیه برای شهروندان آلمانی ابراز دلسردی نموده و آن را تصمیمی سیاسی ارزیابی کرد.

خشم ترکیه از قرار دریافت این کشور در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، بعد از تصمیم آلمان در اعلام ترکیه به عنوان یک منطقه خطر کرونایی برای شهروندان این کشور حالا ترکیه نمی خواهد این تصمیم را تحمل کند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه برای سفر به کشورش با این وعده که هزینه های درمان بیماران کرونایی را بر عهده می گیرد تبلیغ می نماید.

وی در یک مصاحبه فشرده با تاگس تمن آلمان در این باره ابراز دلسردی نموده که دوات آلمان همچنان هشدارهای سفر به ترکیه را لغو ننموده و این کشور را به عنوان منطقه خطر کرونایی ارزیابی نموده است.

اوغلو همچنین در مذاکرات تلفنی روز دوشنبه با همتای آلمانی خود هم بر این مسئله تاکید نمود. وی حفظ هشدارهای سفر کرونایی به ترکیه از طرف دولت آلمان را تصمیمی سیاسی عنوان نموده و آن را ناعادلانه خواند.

وی تاکید نمود که ترکیه دقیقا مشابه آلمان به صورت پیروز با این بیماری همه گیر مبارزه نموده است. وی سیستم های بهداشت و درمان ترکیه و آلمان را جزو بهترین ها در جهان دانسته و گفت: از طرف ترکیه برای گردشگر ها اقدامات احتیاطی در نظر گرفته شده به گونه ای که ضوابط بهداشتی در بالاترین سطح رعایت گردد.

ترکیه بعد از ایتالیا و اسپانیا سومین کشور محبوب برای شهرندان آلمانی است. ترکیه بخصوص برای لغو هشدارهای سفر به کشورش تبلیغ می نماید تا بتواند مجددا صنعت توریسم در این کشور که به دلیل کرونا از رونق افتاده بود را جان تازه ای ببخشد.

وزیر امور خارجه ترکیه اطمینان داد که در گفتگوی تلفنی با همتای آلمانی خود درخواست نموده که کارشناسان آلمانی را به ترکیه بفرستد تا شرایط در این منطقه را مورد ارزیابی قرار دهند. حالا ترکیه منتظر اعزام یک هیات نمایندگی از طرف آلمان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1104

به "خشم ترکیه از قرار دریافت این کشور در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ترکیه از قرار دریافت این کشور در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید