دستگیری جوان کلاهبردار 18 ساله در همدان

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/همدان رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پسر 18 ساله که به وسیله برداشت غیرمجاز (فیشینگ) اقدام به برداشت از حساب کاربران را داشت، دستگیر شد.

دستگیری جوان کلاهبردار 18 ساله در همدان

سرهنگ فیروز سرخوش در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با مراجعه فردی به مرجع قضایی همدان و ارائه پرونده با عنوان برداشت غیرمجاز از حساب خود، آنالیز پرونده به پلیس فتا واگذار شد.

وی اضافه نمود: در اظهارات اولیه شاکی و تحقیقات اولیه، تعیین شد که برداشت غیر مجاز به صورت کلاهبرداری فیشینگ بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان درباره شیوه کلاهبرداری فیشینگ گفت: در این روش کلاهبرداران اقدام به ایجاد صفحاتی در فضای مجازی با عنوان شارژ ارزان قیمت نموده و افراد با واردکردن تعیینات بانکی خود در این صفحات، همه اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده و هکرها به راحتی همه حساب افراد را خالی می نمایند.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار جوان 18 ساله ای است که در سایتی از مردم درقبال دریافت 2000تومان اقدام به معرفی صیغه در شهر و استان افراد می نموده و از این طریق به 100 حساب کاربری دسترسی پیدا و کلاهبرداری نموده است.

سرخوش تاکید نمود: فرد کلاهبردار در ابتدا منکر همه اتهامات شد اما پس از دیدن مستندات انکارناپذیر به اقدامات خود اعتراف کرد.

وی ادامه داد: این جوان مدعی شد که به وسیله شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام، با این ربات صیغه یاب آشنا و پس از ساخت صفحات جعلی، اقدام به کلاهبرداری نموده است.

این مقام مسئول توضیح داد: متاسفانه شیوه کلاهبرداری فیشینگ افزایش یافته و احتیاج است تا کاربران برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی نحوه شناسایی صفحات اصلی بانک را به وسیله سایت پلیس فتا www.ciber.ir فرا بگیرند و کاربران باید بدانند که به هیچ سایت و کانالی در فضای مجازی نباید اعتماد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 611

به "دستگیری جوان کلاهبردار 18 ساله در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری جوان کلاهبردار 18 ساله در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید