سازمان ملل خواستار کاهش تنش در سوریه شد

به گزارش مجله کالارنا، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، خواستار تلاش مضاعف برای کاستن از درگیری ها و تنش در این کشور شد.

سازمان ملل خواستار کاهش تنش در سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از مجامع بین المللی و کشور های جهت خواست برای کاهش تنش در سوریه تلاش کنند.

به گزارش شبکه ال. بی. سی. آی، گوترش شامگاه پنجشنبه (18 مهر) گفت که بهتر است تنش در شمال سوریه به ویژه شمال شرق این کشور که از دیروز به عرصه درگیری جدید تبدیل شده، کاهش پیدا کند.

ترکیه از عصر دیروز (چهارشنبه) عمیلات نظامی خود علیه شبه نظامیان کرد سوریه که طی سال های گذشته مورد حمایت ائتلاف آمریکا بودند، آغاز کرده و هم اکنون در حال پیش روی در شمال سوریه است.

آنکارا مدعی است هدف از این عملیات ایجاد منطقه امن برای اسکان بیش از دو میلیون آوراه سوری است و ارتش ترکیه با پاکسازی این منطقه از تروریست ها مقدمات ایجاد منطقه را فراهم می کند.

این عملیات ترکیه تاکنون ده ها کشته نظامی و غیرنظامی از طرفین داشته و ارتش این کشور به همراه گروهک های سوری توانسته است هفت روستا را به کنترل خود درآورد.

انجام این عملیات، موجی از اعتراض ها و محکومیت های بین المللی و جهانی علیه ترکیه داشته است. کشور های زیادی از آنکارا خواسته اند این عملیات را متوقف کند. با این حال ترکیه، مدعی است که عملیات تا دفع خطر تروریسم از مرز های جنوبی خود ادامه خواهد داشت.

دولت سوریه نیز این عملیات را تجاوزگری خوانده و گفته است تا جایی که بتواند به دفاع از خاک خود در برابر تجاوزگری جدید ترکیه خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 490

به "سازمان ملل خواستار کاهش تنش در سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار کاهش تنش در سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید