سازمان ملل: کره شمالی از کمبود غذا، آب و دارو رنج می برد ، از 111 میلیون دلار یاری موردنیاز، تنها 10 درصد توسط سوئد، سوئیس و کانادا تامین شده

به گزارش مجله کالارنا، یک مقام ارشد سازمان ملل که به کره شمالی سفر نموده است بر سوء تغذیه، کمبود آب آشامیدنی سالم و کمبود دارو به عنوان مسائل پیش روی این کشور اشاره نمود.

سازمان ملل: کره شمالی از کمبود غذا، آب و دارو رنج می برد ، از 111 میلیون دلار یاری موردنیاز، تنها 10 درصد توسط سوئد، سوئیس و کانادا تامین شده

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آشوشیتدپرس مارک لوکوک رئیس دفتر سازمان ملل در هماهنگی امور بشردوستانه چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پیونگ یانگ گفت: پیشرفت زیادی در 20 سال گذشته ایجاد شده است، اما چالش های انسانی مهمی همچنان باقی است.

سازمان ملل متنی از سخنان او را منتشر نموده است. لوکوک گفت: حدود 20 درصد از بچه ها به دلیل سوء تغذیه رشد مناسب نداشتند و نیمی از بچه ها در مناطق روستایی آب های آلوده استفاده می نمایند.

به گفته او کمبود دارو و تجهیزات پزشکی درمان بیماران را بسیار سخت نموده است. سازمان ملل در کوشش است تا 111 میلیون دلار برای کره شمالی جمع آوری کند. لوکوک گفت: تنها 10 درصد از این اعتبار تاکنون از سوی سوئد، سوئیس و کانادا تامین شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 454

به "سازمان ملل: کره شمالی از کمبود غذا، آب و دارو رنج می برد ، از 111 میلیون دلار یاری موردنیاز، تنها 10 درصد توسط سوئد، سوئیس و کانادا تامین شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: کره شمالی از کمبود غذا، آب و دارو رنج می برد ، از 111 میلیون دلار یاری موردنیاز، تنها 10 درصد توسط سوئد، سوئیس و کانادا تامین شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید