طراحی ویلا یک طبقه: سازه ای چوبی، عرصه باغ جهانی عباس آباد را تهدید می نماید

به گزارش مجله کالارنا، در عرصه باغ جهانی عباس آباد، یک سازه چوبی ساخته شده که تا به امروز صرفا کاربری تبلیغاتی دارد و داد سازمان میراث فرهنگی را در آورده است.

طراحی ویلا یک طبقه: سازه ای چوبی، عرصه باغ جهانی عباس آباد را تهدید می نماید

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا یک طبقه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در عرصه باغ عباس آباد بهشهر مازندران که در یونسکو به ثبت رسیده، در سمت دیگر خیابانی که با عرض 2 یا سه متری، دکه ای چوبی با اسکلت آهنی ساخته شده و دقیقا رو به روی این باغ و دو برج آب قرار گرفته است. لازم به ذکر است اسکلت این سازه، تا ارفاع 6 متری قد علم نموده و مقابل جنگل عباس اباد قرر گرفته است. گویا برای ساخت این دکه، از میراث فرهنگی نیز استعلام نشده و هنوز هم کار ساخت و ساز آن ادامه دارد.

صاحب دهشت، مدیر پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر در مازندران در اعتراض به این ساخت و ساز می گوید:

این دکه بدون استعلام از میراث فرهنگی و فقط با مجوز منابع طبیعی ساخته شده است.

با توجه به قرار گرفتن این سازه در عرصه باغ جهانی شده عباس آباد بهشهر آن باید به طور کامل از دید پنهان باشد و در پایین ترین نقطه قرار گیرد.

به گفته صاحب دهشت، به علت این نوع قرارگیری، پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر، از دو ماه گذشته پیگیر این ساخت و ساز است.

از این رو مسئولین باید طبق ضوابط یونسکو، از این میراث جهانی مراقبت نمایند تا این باغ ایرانی، در معرض تهدید خارج شدن از میراث جهانی یونسکو قرار نگیرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2078

به "طراحی ویلا یک طبقه: سازه ای چوبی، عرصه باغ جهانی عباس آباد را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا یک طبقه: سازه ای چوبی، عرصه باغ جهانی عباس آباد را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید