سودان ، دیدار حمیدتی با السیسی و کشته شدن 184 معترض

به گزارش مجله کالارنا، معاون رئیس شورای نظامی سودان که به مصر سفر نموده است با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

سودان ، دیدار حمیدتی با السیسی و کشته شدن 184 معترض

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی معاون رئیس شورای نظامی سودان امروز دوشنبه با رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام نمود که عبدالفتاح السیسی در این دیدار بر موضع ثابت و استراتژیک مصر مبنی بر حمایت از ثبات و امنیت سودان و ملت آن تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، حمیدتی و السیسی در این دیدار بعضی مسائل مربوط به روابط دوجانبه از جمله پروژه های برق رسانی بین دو کشور آنالیز شد.

کشته شدن 184 نفر از زمان شروع اعتراضات در سودان

وزارت بهداشت سودان اعلام نمود که از 19 دسامبر 2018 تا کنون در جریان اعتراضات این کشور 184 نفر کشته شده اند.

سلیمان عبدالجبار قائم مقام وزیر بهداشت سودان روز یکشنبه (دیروز) گفت که 154 نفر در خارطوم و 30 نفر در ایالت های دیگر کشته شده اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، چهار نفر در ایالت غرب دارفور، سه نفر در الشمالیه، شش نفر در النیل الأبیض، هفت نفر در نهر النیل، هشت نفر در القضارف، یک نفر در کسلا و یک نفر در البحر الأحمر کشته شده اند.

عبدالجبار اضافه کرد که این 184 نفر نظامیان و غیرنظامیان را دربر می گیرد.

پس از برکناری عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان در روز 22 فروردین و انتقال قدرت به شورای نظامی، مردم معترض این کشور که خواستار تشکیل دولت مدنی بودند در مقابل مقر فرماندهی ارتش در سودان تحصن کردند. شورای نظامی سودان به ریاست عبدالفتاح البرهان با چراغ سبز عربستان سعودی به محل تحصن این معترضان حمله نموده و بیش از 100 نفر را به قتل رساند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 250

به "سودان ، دیدار حمیدتی با السیسی و کشته شدن 184 معترض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان ، دیدار حمیدتی با السیسی و کشته شدن 184 معترض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید