شاه حسینی: طولانی شدن اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث ایجاد هرج ومرج می گردد

به گزارش مجله کالارنا، رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معتقد است بعضی مدیران فدراسیون می خواهند با طولانی تر شدن اصلاح اساسنامه، سبب ادامه هرج و مرج در فوتبال شوند.

شاه حسینی: طولانی شدن اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث ایجاد هرج ومرج می گردد

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا شاه حسینی درباره عدم تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان فدراسیون در 10 سال اخیر نخواستند به نقدها سازنده کارشناسان و رسانه ها توجه نمایند که اگر می کردند، چنین وضعیتی نداشتیم. حکایت فوتبال ما، اساسنامه فدراسیون، ترکیب اعضای مجمع و مسائل اقتصادی مطرح شده در فوتبال، مانند داستان سارقی است که همه دنبال او می کردند. او هم وقتی می بیند همه جا شلوغ است و همه دنبال او هستند، به میان جمعیت می رود و فریاد می زند سارق را بگیرید!

وی با بیان اینکه فرایند فعلی با فرایند اساسنامه متفاوت بوده است، توضیح داد: در اساسنامه معیوب، پُرایراد و غیرقانونی سال 90، ترتیب اصلاح اساسنامه خیلی شفاف مصوب شده و راهی را که تا الان رفته اند، راه دیگری بوده است. مسئولیت اصلاح اساسنامه فقط با مجمع فدراسیون است که تا این تاریخ، مجمع هیچ پیش نویس یا اساسنامه ای را تصویب نکرده است. معتقدم جهت اصلاح اساسنامه غیرقانونی بوده است. به هیچ عنوان قید و تبصره ای وجود ندارد که فدراسیون، اصلاح اساسنامه را به مرجع دیگری محول کند.

بیش از 50 درصد مجمع فدراسیون باید پیشنهادهای اصلاح اساسنامه را تایید نمایند که جهت دیگری طی شده است. رئیس پیشین کمیته انضباطی ضمن بیان این جمله گفت: ما می گوییم می خواهیم فرایند اصلاح اساسنامه تسریع گردد که این برای تسریع نیست. به گواهی کارشناسان، اساسنامه ای که میان فیفا و فدراسیون فوتبال در حال رفت و آمد است، در مجمع مطرح نشده و تشریفات قانونی هم طی نشده است. اگر اساسنامه امروز آماده گردد، 30 روز دیگر باید جلسه مجمع برای تصویب آن معین گردد که یعنی ما یک ماه دیگر در این بخش کار داریم.

شاه حسینی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال در حال خریدن زمان است، اعلام نمود: حقوقدانان زیادی در فدراسیون فوتبال داریم و به نظرم اعضای فدراسیون، این کارها (اصلاح اساسنامه) را بلدند، اما تعمدی در خریدن زمان است و آنها، کارشناسان و رسانه ها را نامحرم تلقی می نمایند. می خواهیم زمان بخریم که عمر بعضی افراد موقت، طولانی تر گردد و هرج و مرج در فوتبال ادامه داشته باشد. رسانه ها این همه برنامه داشتند، اما مردم و حقوقدانان اینقدر نامحرم هستند که کسی نامه ها و ایرادهای فیفا و پیش نویس اساسنامه را ندیده است.

وی که با برنامه آفساید رادیو جوان گفت وگو می کرد، ادامه داد: اگر پیش نویس اساسنامه در اختیار مردم قرار گیرد، شاید اظهار نظر مردم باعث گردد به اطلاعات اعضای مجمع افزوده گردد، اما هدف دیگری پشت پنهان کاری و نامحرم دانستن صاحبان فوتبال وجود دارد. خواهید دید اساسنامه ای که از دل این فدراسیون و با هماهنگی فیفا از مجمع بیرون می آید، مورد قبول برندها، مالکان واقعی و دکترین فوتبال کشور نخواهد بود.

رئیس پیشین کمیته انضباطی با بیان اینکه باز همان ایرادهای گذشته به اساسنامه گرفته می گردد و سیم خارداری دور آن کشیده خواهد شد، گفت: باز هم کسانی که اهلیت جامع دارند، نمی توانند وارد مبارزه انتخاباتی شوند. می گویند با حذف دو نماینده وزارت ورزش، استقلال مجمع حفظ گردد. تعداد اعضای مجمع از 75 به 95 نفر رسیده است. اعضای جدید مجمع فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند؟ آیا آنها برندهای فوتبال ما محسوب می شوند، یا اینکه با ارتباطات سیاسی آمده اند؟ مطمئناً ترکیب اعضای مجمع باز هم ناقص خواهد بود.

شاه حسینی درخصوص اینکه فدراسیون جهانی فوتبال به نهاد عمومی غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال ایراد می گیرد، عنوان نمود: فیفا می گوید فدراسیون ها، مقررات اختصاصی آن را رعایت نمایند و به قوانین داخلی کشور احترام بگذارند. در پیش نویس اساسنامه، اعضای فدراسیون دو پیشنهاد دادند که گفتند ما موسسه عمومی غیردولتی مشمول ماده 584 قانون تجاری هستیم، یعنی غیرتجاری محسوب می شویم. یکی هم اینکه فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است که استقلال آن در میان است. شاید استقلال در نوشتار متبلور گردد، اما منظور ما استقلال مطلق است.

وی با اشاره به وابستگی فوتبال کشور به دولت اعلام نمود: اگر دولت فوتبال را رها کند، فدراسیون کاملاً می تواند از لحاظ اقتصادی خودش را اداره کند؛ همه می دانند که نه. فدراسیون نباید کاسه گدایی خود را سمت دولت دراز کند و فکر می کنم اینها بازی هایی است که (مدیریت افراد) طولانی تر گردد. نوشتن اساسنامه جدید، پنج تا شش ماه طول کشیده و فوتبال ما بی سر و سامان می ماند. اساسنامه قبل از ارسال به فیفا باید به مجمع می رفت و تصویب می شد. فیفا این اساسنامه را تصحیح نمی کند، بلکه می گوید اگر تعارضی دارد، آن را رفع کنید.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا آبی از این اساسنامه گرم می گردد یا خیر، گفت: یقین داشته باشید نمی گردد!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1289

به "شاه حسینی: طولانی شدن اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث ایجاد هرج ومرج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاه حسینی: طولانی شدن اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث ایجاد هرج ومرج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید