شمار تلفات کورونا ویروس جدید در چین از 100 نفر گذشت

به گزارش مجله کالارنا، شمار مرگ های ناشی از گونه جدید ویروس کورونا که در سراسر چین گسترش یافته است، به 106 نفر رسید و نخستین قربانی این شیوع در پکن پایتخت این کشور گزارش شد.

شمار تلفات کورونا ویروس جدید در چین از 100 نفر گذشت

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز گرچه موارد بیماری ناشی از کورونا ویروس جدید در حال افزایش است، همه موارد مرگ و میر به جز شش مورد در شهر ووهان در مرکز چین اتفاق افتاده است.

موارد عفونت با این ویروس جدید که در اغلب افراد علائم شبیه آنفلوانزا ایجاد می نماید، در کشورها دیگر دنیا عمدتا کشورهای مجاور چین گزارش شده است. سریلانکا و کامبوج آخرین کشورهایی هستند که به این فهرست افزوده شده اند.

شهر ووهان با 11 میلیون نفر جمعیت در ایالت هوبئی در مرکز چین که ظاهرا شیوع ویروس از آن منشا گرفت، تحت قرنطینه قرار گرفته است و تقریبا همه وسائل حمل و نقل عمومی متوقف و گردهمایی های عمومی تعطیل شده اند.

در کوشش برای جلوگیری از انتشار ویروس در چین، ده ها میلیون نفر دیگر نیز در ایالت هوبئی تحت درجات گوناگونی از محدودیت مسافرت قرار دارند.

میزان تلفات روز سه شنبه از 81 نفر در روز قبل به 106 نفر افزایش یافت. شمار کلی عفونت ها در چین نیز در روز دوشنبه از 2835 نفر در روز یکشنبه به 4515 نفر در روز دوشنبه افزایش یافت.

بازارهای سهام به کمترین مقدار در سه ماه گذشته افت کرد و یوآن، واحد پول چین نیز به پایین ترین قیمت از ابتدای سال 2020 رسید.

ویروس جدید که به طور رسمی کورونا ویروس جدید 2019 نامگذاری شده است، می تواند در بعضی افراد باعث ایجاد ذات الریه گردد، اما هنوز دقیقا معلوم نیست که چقدر خطرناک و مرگبار است و توانایی انتقال انسان به انسان آن در چه حدی است.

مقامات چین می گویند دوره نهفتگی بیماری - یعنی دوره ای که فرد دچار عفونت ویروسی است، اما علامتی ندارد- بین یک تا 14 روز متفاوت و ویروس حتی در این دوره نهفتگی می تواند از فردی به فرد دیگری منتقل گردد.

اگر این موضوع درست باشد، کنترل همه گیری ویروس مشکل تر می گردد. سازمان دنیای بهداشت دوره نهفتگی ویروس را بین دو تا 10 روز تخمین می زند.

از طرف مقامات در ایالت هوبئیی در چین که حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد، از لحاظ اینکه به موقع در ابتدای شیوع ویروس به آن واکنش نشان نداده اند، مورد انتقاد فزاینده قرار گرفته اند.

شهردار شهر ووهان مرکز ایالت هوبئی، در خصوص نادری از انتقاد از خود در مقابل در چین، این هفته اعتراف کرد که مدیریت بحران در شهر به درستی انجام نشده است و گفت مایل است استعفا دهد.

لی ککیانگ، نخست وزیر چین نیز این هفته برای تشویق کارکنان پزشی به تشدید اقدامات برای مهار این شیوع به شهر ووهان رفت و قول یاری های بیشتر را داد.

نخست وزیر چین مبارزه با کوروناویروس را فرماندهی می نماید| شمار کشته شدگان به 81 نفر رسید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 704

به "شمار تلفات کورونا ویروس جدید در چین از 100 نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار تلفات کورونا ویروس جدید در چین از 100 نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید