شکایت ایالت&zwnjهای آمریکا از فیس بوک به علت انحصارطلبی در بازار

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکوری نیوز، در شکایت های جداگانه هر یک از این ایالت ها از فیس بوک، این شرکت متهم شده که همه رقبای کوچک خود در بازار دیجیتال را به حاشیه رانده و آنها را از رقابت آزادانه تجاری محروم نموده است.

شکایت ایالت&zwnjهای آمریکا از فیس بوک به علت انحصارطلبی در بازار

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

این شکایت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک ارائه شده است. بر اساس این شکایت یکی از راه های مقابله با انحصارطلبی تجاری فیس بوک وادار کردن آن به فروش اینستاگرام و برنامه پیغام رسان واتس اپ است.

به گفته لتیتیا جیمز جلوگیری از تداوم مالکیت فیس بوک بر اینستاگرام و واتس اپ اهمیت زیادی دارد و باعث خواهد شد تا اعتماد به بازار بازگردد. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز اعلام نموده که فیس بوک یک استراتژی نظام مند را برای حذف رقبای خود دنبال می نماید و بدین منظور رقبای کوچک تر ونوظهور را به سرعت خریداری می نماید.

کمیسیون یادشده در سال 2019 فیس بوک را به علت نقض حریم شخصی کاربران و انحصارطلبی تجاری 5 میلیارد دلار جریمه نموده بود. فیس بوک هم در واکنش این اقدام را به معنای مجازات کسب و کارهای پیروز دانسته بود. فیس بوک دارای 2.7 میلیارد نفر کاربر در سراسر دنیا بوده و ارزش آن به 800 میلیارد دلار می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1433

به "شکایت ایالت&zwnjهای آمریکا از فیس بوک به علت انحصارطلبی در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت ایالت&zwnjهای آمریکا از فیس بوک به علت انحصارطلبی در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید