شیوع کرونا به فراوری انبوه ربات انسان نما منجر شد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ربات انسان نمای صوفیا در سال 2016 میلادی رونمایی شد و از آن موقع تا به امروز توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. به همین دلیل شرکت سازنده تصمیم دارد تا خاتمه سال فراوری انبوه ربات را شروع کند.

شیوع کرونا به فراوری انبوه ربات انسان نما منجر شد

شرکت هانسون رباتیکز در هنگ کنگ قرار گرفته است و بیان کرد در نیمه نخست 2021 میلادی 4 مدل از جمله صوفیا در کارخانه فراوری می گردد. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می نمایند پاندمی ویروس کرونا فرصت های متعددی برای صنعت رباتیک ایجاد نموده است.

دیوید هانسون بنیانگذار و مدیر ارشد ا جرایی این شرکت می گوید: دنیا گرفتار کووید 19 نیازمند اتوماسیون بیشتری است تا مردم را ایمن نگه دارد.

هانسون معتقد است استفاده از ربات ها فقط در حوزه خدمات درمانی کارآمد نیست بلکه می تواند به مشتریان در صنایع مختلف مانند خرده فروشی و سفرهای هوایی نیز یاری کند.

بنیانگذار این شرکت می افزاید: صوفیا و ربات های هانسون به دلیل شباهت به انسان، بسیار یگانه هستند. همچنین در شرایط هایی مشابه زمان فعلی که مردم به شدت تنها هستند، به آنها یاری می نمایند.

البته به گفته جوهان هورن، پروفسور ربات های اجتماعی که روی صوفیا نیز تحقیق نموده، این فناوری هنوز نوپا است و پاندمی کووید 19 رابطه انسان و ربات را تسریع می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1533

به "شیوع کرونا به فراوری انبوه ربات انسان نما منجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا به فراوری انبوه ربات انسان نما منجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید