صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر 46 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، منصور بازیار اضافه نمود: میزان کل صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان طی مدت یاد شده 16 میلیون و 567 هزار و 347 تن به ارزش 9 میلیارد و 76 میلیون و 878 هزار دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی بدون تغییر و از نظر ارزشی 46 درصد افزایش یافته است.

صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر 46 درصد افزایش یافت

وی به میزان کل صادرات با احتساب میعانات گازی استان بوشهر اشاره نمود و افزود: میزان کل صادرات با احتساب میعانات گازی استان 22 هزار و 748 هزار و 784 تن و به ارزش 12 میلیارد و 643 میلیون و 981 هزار دلار بوده است .

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، سنگ گچ و گچ بنایی، گوجه فرنگی بوده است.

بازیار افزود: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، ژاپن، اندونزی، کویت، تایلند و تایوان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در در بخش واردات نیز در مدت یاد شده حدود 483 هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و 469 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

بازیار یادآورد شد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، هواساز صنعتی، اجزا و قطعات خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، لاستیک خودروی سواری، چای سیاه ، تجهیزات کارخانه و یراق آلات بوده است

وی عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر را کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، اکوادور، کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 142

به "صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر 46 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر 46 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید