طرح کنگره آمریکا برای مقابله با کوشش های ایران در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال

به گزارش مجله کالارنا، 17 دسامبر (26 آذرماه)، مایک گالاگر، نماینده جمهوری خواه آمریکایی طرحی را با عنوان مسدود کردن اقدامات مالی غیرقانونی ایران معرفی نموده است.

طرح کنگره آمریکا برای مقابله با کوشش های ایران در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال

به گزارش ،به تازگی در دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا طرح هایی با هدف جلوگیری از کوشش های ایران در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال ملی معرفی شده اند.

17 دسامبر (26 آذرماه)، مایک گالاگر، نماینده جمهوری خواه آمریکایی طرحی را با عنوان مسدود کردن اقدامات مالی غیرقانونی ایران معرفی نموده است.

این طرح که روی وب سایت کنگره آمریکا قرار گرفته دولت آمریکا را ملزم به ارائه گزارشی در زمینه کوشش های ایران برای توسعه ارز دیجیتال ملی می نماید.

طرح گالاگر به علاوه خواهان تحریم آن دسته از موسسات مالی ایرانی شده که در زمینه ایجاد ارز دیجیتال ملی یا استفاده از آن ها فعالیت نمایند.

طرح متناظر دیگری هم روز 13 دسامبر (22 آذرماه) با هدف مشابه در دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا، یعنی مجلس سنا معرفی شده است.

تد کروز، نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنا در این طرح خواهان تحریم افرادی شده که به صورت دانسته با تأمین منابع مالی، خدمات یا حمایت های تکنولوژیکی به ایران برای تأمین ارز دیجیتال ملی یاری رسانی نمایند.

این دو نماینده از حامیان خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام هستند. گالاگر در بیانیه ای این اقدام را اولین گام در تشدی فشار علیه ایران توصیف نموده است.

قانونگذار آمریکایی در بیانیه ای تصریح نموده است: خروج آمریکا از برجام اولین گام برای تشدید فشار علیه حکومت ایران به شمار می رود. ما اکنون از فرصت مهمی برای تحمیل حداکثر فشار اقتصادی و تضعیف توانایی ایران برای صادر کردن خشونت در سراسر منطقه برخورداریم. این طرح، با قطع کردن ارتباط ایران با نظام مالی دنیا، دقیقاً همین کار را انجام می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 118

به "طرح کنگره آمریکا برای مقابله با کوشش های ایران در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کنگره آمریکا برای مقابله با کوشش های ایران در زمینه راه اندازی ارز دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید