ظریف: اقدامات آمریکا اجرای برجام را غیر ممکن نموده است

به گزارش مجله کالارنا، وزیر امور خارجه گفت: آخرین اقدام ایالات متحده در روز 4 مه 2019 درواقع اجرای برجام را غیر ممکن نموده است.

ظریف: اقدامات آمریکا اجرای برجام را غیر ممکن نموده است

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف که برای دیدار با مقامات روسی به مسکو سفر نموده است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین اقدام ایالات متحده در روز 4 مه 2019 در واقع اجرای برجام را غیر ممکن نموده است.

وی در همین چارچوب اضافه کرد: آمریکایی ها کوشش کردند با فشار، تهدید و قلدری مانع انجام فعالیت هسته ای ایران که در چارچوب برجام انجام می شد، شوند.

ظریف گفت: ایران به جهان نشان داده است که به تعهدات خود پایبند است و امروز نوبت جهانست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند. ما نشان داده ایم کشوری کهن با صبر زیاد هستیم اما حاضریم برای حقوق خود مقاومت کنیم و امروز نوبت جهان است که به تعهد خود عمل کند.

وزیر خارجه ادامه داد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در دادن فرصت 60 روزه به پنج کشور باقی مانده در برجام این فرصت را به آنها ارائه می نماید که بتوانند با تامین حقوق ایران در برجام، برجام را به حالت اولیه برگردانند.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامی که ایران امروز انجام داد خارج از برجام نیست و به معنای خروج از برجام نیست برخلاف اینکه آمریکا نه تنها برجام را نقض نموده قطعنامه 2231 شورای امنیت را نیز نقض نموده اقدام ما در چارچوب برجام است.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطر نشان کرد: امروز رئیس جمهور ایران برای رؤسای کشورهای باقی مانده در برجام نامه ای را ارسال کردند گرچه این نامه ها به لحاظ حقوقی متحدالشکل هستند اما دیدگاه ما نسبت به اعضای گروه 4+1 به هیچ وجه یکسان نیست.

ظریف خاطر نشان کرد: در طول یک سال گذشته ایران با نشان دادن صبر راهبردی خود در برابر کوشش آمریکا جهت نابود کردن برجام همیشه نشان داده که به تعهدات بین المللی خود پایبند است اما آمریکایی ها در طول یک سال گذشته نه تنها ناقض برجام و قطعنامه 2231 بودند بلکه کوشش کردند که دیگر کشورها را نیز با فشار، قلدری و زورگویی به سمت نقض برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سوق دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 200

به "ظریف: اقدامات آمریکا اجرای برجام را غیر ممکن نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اقدامات آمریکا اجرای برجام را غیر ممکن نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید