فعالان حوزه فاوا خواهان تصویب آیین نامه صادرات نرم افزار شدند

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران(فاوا) ، اعضای هیئت مدیره این فدراسیون در نشستی با رئیس سازمان توسعه تجارت، خواهان پیگیری تصویب آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور شدند که به رغم تصویب آن در کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات، همچنان در انتظار تصویب نهایی برای اجرایی سازی است.

فعالان حوزه فاوا خواهان تصویب آیین نامه صادرات نرم افزار شدند

محمدرضا طلایی رئیس هیئت مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در این نشست گفت: تصویب این آیین نامه، فعالان حوزه فراوری و صادرات نرم افزار را تشویق می نماید که حضور فعالانه تری در بازارهای داخلی و بین المللی داشته باشند و گسترش فعالیت به افزایش اشتغال نیز یاری خواهد نمود.

وی همچنین خواهان حمایت سازمان توسعه تجارت از برند سازی و دریافت گواهینامه های معتبر بین المللی برای فراوری نمایندگان و صادرنمایندگان در حوزه ICT شد و پیشنهاد داد تا فدراسیون فاوا در قالب یک همکاری مشترک با سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی بتواند با رصد دائمی محیط کسب و کار حوزه فاوا، بازارهای هدف صادراتی محصولات ICT ایران را شناسایی و با برطرف موانع فراوری و مقررات زدایی به فعالان این حوزه در امر صادرات یاری نمایند.

در این نشست سعید رسول اف رئیس انجمن فراورینمایندگان نرم افزار تلفن همراه نیز بر لزوم حمایت از صادرات اپلیکیشن های موبایلی تاکید کر د و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه فراوری محتوا و طراحی اپلیکیشن برای بازارهای خارج از کشور وجود دارد، اما به دلیل مسائل عرضه محصولات در بازارهای بین المللی، فروش اپلیکیشن ایرانی تلفن همراه چندان با استقبال جدی روبرو نمی گردد.

وی مهمترین رویداد این حوزه را شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلون (GSM) مطرح نمود که مهمترین رویداد در عرصه فراوری محتوای موبایلی محسوب می گردد و گفت: اما هنوز کار چندانی در این زمینه انجام نشده است. نکته دیگر این است که بیشتر شرکت ها در این حوزه شرکت های کوچک و متوسطی هستند که به لحاظ ابعاد، توانایی حضور در این رویدادها و برقراری ارتباط با مشتریان خارجی برای آنها کار دشواری است؛ اما زیرساخت های آماده ای دارند که اگر راهنمایی شوند می توانند فعالیت های گسترده ای داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 775

به "فعالان حوزه فاوا خواهان تصویب آیین نامه صادرات نرم افزار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان حوزه فاوا خواهان تصویب آیین نامه صادرات نرم افزار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید