فیلم ، رفتار جنجالی پلیس استکهلم با سه گردشگر چینی ، پکن سوئد را به نقض حقوق بشر متهم کرد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران : اختلاف نظر بین گروهی از گردشگران چینی و یک هاستل در استکهلم بر سر زمان ورود به مناقشه ای جدی میان چین و سوئد منجر شد و پکن دولت استکهلم را به نقض حقوق بشر شهروندان کشورش متهم کرد.

فیلم ، رفتار جنجالی پلیس استکهلم با سه گردشگر چینی ، پکن سوئد را به نقض حقوق بشر متهم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خانواده زِنگ متشکل از والدین و پسرشان حدود نیمه شب دوم سپتامبر و ساعت ها پیش از زمان مشخص شده در رزرو به هاستلی در استکهلم وارد شدند. آنها اجازه یافتند که در لابی منتظر بمانند اما پس از مدتی خدمه هاستل به آنها دستور داد آنجا را ترک نمایند. این رفتار به دخالت پلیس انجامید و در نهایت ماموران پلیس این خانواده را به زور از هاستل بیرون کردند.

همزمان ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که پلیس را درحالی نشان می دهد که درحال بیرون کردن این خانواده است و پسر آنها به انگلیسی فریاد می زند: داره می کُشه، داره می کُشه. (This is killing. This is killing). ویدئوی دیگر نیز نشان می دهد که این سه نفر باصدای بلند گریه می نمایند و مادر خانواده درحال شیون به چینی می گوید: نجاتم بدین.

سفارت چین در سوئد روز شنبه گفت که وزارت امورخارجه چین و سفارت این کشور رسما به دولت سوئد اعلام نموده اند که برای فشار روحی که پلیس این کشور انجام داده به شدت زندگی این افراد را به خطر انداخته و اصول اولیه حقوق بشر را درمورد این شهروندان چینی نقض نموده است.

مناقشه میان چین و سوئد بر سر این موضوع به جست وجوی اول شهروندان چینی در وب تبدیل شده است. به طوری جست وجوی بدرفتاری پلیس سوئد با گردشگران چینی بیش از 130میلیون بازدید داشته و 85 هزار پست در سرویس میکروبلاگ ویبو در این خصوص منتشر و این موضوع به بحث جدیدی درباره رفتار گردشگران چینی در داخل و خارج تبدیل شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 385

به "فیلم ، رفتار جنجالی پلیس استکهلم با سه گردشگر چینی ، پکن سوئد را به نقض حقوق بشر متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، رفتار جنجالی پلیس استکهلم با سه گردشگر چینی ، پکن سوئد را به نقض حقوق بشر متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید