قربانیان کرونا در مسکو 176 نفر شدند؛ ارسال یاری های پزشکی ازبکستان به روسیه

به گزارش مجله کالارنا، در شرایطی که شرایط پایتخت روسیه با بیشترین موارد آلودگی به ویروس کرونا مورد نگرانی مقامات است، ولادیمیر پوتین وزارت دفاع روسیه را موظف کرد تا پیشنهاداتی برای استفاده از نیروهای مسلح در مبارزه با کرونا ارائه دهد.

قربانیان کرونا در مسکو 176 نفر شدند؛ ارسال یاری های پزشکی ازبکستان به روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه شب گذشته گزارش داد که ، 28 بیمار در سنین 30 الی 93 سال با تشخیص تایید شده عفونت ویروس کرونا طی یک روز در شهر مسکو درگذشتند.

بدین ترتیب ، تعداد قربانیان بیماری کووید-19 در پایتخت روسیه از 148 به 176 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات ، بسیاری از متوفیان از بیماری های همزمان دیگری هم رنج می برند.

این ستاد عملیاتی همچنین یادآور شد ، بیش از 85 درصد بیمارانی که طی روز گذشته در مسکو به ویروس کرونا آلوده شده اند ، زیر 65 سال سن دارند. 45 درصد موارد جدید افرادی بین 18 تا 45 سال ، 35 درصد آنها بین 46 تا 65 و 13.5 درصد دیگر بالای 65 سال دارند که 4 درصد این موارد هم بالای 80 سال هستند. همچنین 6.5 درصد بیماران کرونا را بچه ها تشکیل می دهند.

پوتین: وزارت دفاع پیشنهاداتی برای استفاده از نیروهای مسلح در مبارزه با کرونا بدهد

علاوه بر این، کاخ کرملین بیان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا پیشنهادهایی برای استفاده از نیروهای ویژه و تجهیزات نیروهای مسلح برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه دهد.

طبق این حکم، پیشنهادات باید تا تاریخ 22 آوریل (سوم اردیبهشت ماه) ارسال گردد.

پیش از این ، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام نموده بود که 20 گروه پزشکی این وزارتخانه کار خود را در کلینیک های درمانی شهر مسکو آغاز نموده اند و 45 گروه دیگر برای آغاز کار آمادگی دارند.

علاوه بر این ، به گفته وی ، در منطقه نیژنی نووگوراد روسیه نیز نخستین مرکز پزشکی ارتش از 16 مرکز ساخته شده برای مبارزه با بیماری کرونا راه اندازی شده است که با تکمیل این مراکز تا اوایل ماه مه، 7 هزار و پانصد تخت برای بیماران مبتلا به کرونا آماده خواهد شد.

ارسال یک محموله یاری های پزشکی از ازبکستان به مسکو

علاوه بر این در خبر دیگری گزارش شده، شب گذشته یک فروند هواپیما حامل یاری های انسان محبت آمیز جمهوری ازبکستان در فرودگاه شریمتووا مسکو به زمین نشست.

این محموله شامل 5 میلیون ماسک صورت و همچنین بعضی وسایل پر مصرف پزشکی است. تحویل این یاری های پزشکی به مقامات پایتخت در حضور نمایندگان سفارت ازبکستان و وزارت توسعه مالی روسیه انجام شد.

پیش از این نیز یک محموله یاری های پزشکی نیز از چین به روسیه تحویل داده شده است.

لازم به یادآوری است ، روز شنبه در روسیه اعلام شد که طی 24 ساعت، 4 هزار و 785 مورد جدید ویروس کرونا مشاهده شد. بیشترین موارد جدید در مسکو (2 هزار و 649 نفر). سپس منطقه مسکو (428 نفر) ، سن پترزبورگ (139 نفر) و جمهوری چچن هم با (60 نفر) و در مناطق دیگر ، کمتر از 60 مورد ثبت شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه تقریباً 36 هزار و 800 نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1045

به "قربانیان کرونا در مسکو 176 نفر شدند؛ ارسال یاری های پزشکی ازبکستان به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان کرونا در مسکو 176 نفر شدند؛ ارسال یاری های پزشکی ازبکستان به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید