قول نخست وزیر یونان برای کاهش مالیات ها

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در حالی قول داده تا مالیات ها را کاهش دهد که تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد حزب چپگرای سیریزا در انتخابات زودرس این کشور همچنان پیشتاز است.

قول نخست وزیر یونان برای کاهش مالیات ها

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان به رای دهندگان این کشور قول داده است تا در صورت پیروزی مجدد در انتخابات سراسری 25 ژانویه، اقتصادیات ها را کاهش خواهد داد و به تدریج اجرای برنامه های ریاضتی را نیز متوقف خواهد نمود.

دولت ائتلافی یونان از سال 2012 میلادی تاکنون اجرای سیاست های ریاضتی را شروع نموده تا بتواند بخشی از بسته نجات اقتصادی 240 میلیارد یورویی وام دهندگان بین المللی را دریافت کند. اجرای سیاست های ریاضتی با مخالفت وسیع افکار عمومی یونان روبرو شده است.

تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته در یونان نشان می دهد که در حالی که تنها دو هفته زمان به برگزاری انتخابات سراسری باقی است حزب چپگرای سیریزا همچنان از محافظه کاران پیشی گرفته است.

نظرسنجی موسسه مترون حاکی است، اگر انتخابات یونان الان برگزار گردد حزب سیریزا که مخالف اجرای سیاست های ریاضتی است بیش از 34.1 درصد آرا را کسب خواهد نمود.

حزب دموکراسی نوین به رهبری آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان نیز در این نظرسنجی 30 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

ساماراس که به شدت نگران شکست در انتخابات آینده است، سعی نموده است تا همه تمرکز خود را بر بهبود اوضاع اقتصادی و اقتصادی یونان قرار دهد. یونان در شش سال گذشته با رکود اقتصادی روبرو بوده است.

وی در جمع اعضای این حزب تاکید نمود که دیگر هیچ کاهش دستمزد و مزایای بازنشستگی وجود نخواهد داشت. پیشرفت بعدی در برنامه رشد اقتصادی ما کاهش اقتصادیاتها و متوقف کردن تدریجی برنامه های ریاضتی خواهد بود.

ساماراس قول داده است تا اقتصادیات بر املاک و دارایی ها را کاهش دهد و اقتصادیات شرکتها را نیز از 26 درصد به کمتر از 15 درصد برساند تا سرمایه گذاری رونق پیدا کند.

انتخابات سراسری یونان در حالی قرار است 25 ژانویه برگزار گردد که حدس ها در مورد پیروزی چپگراها به شدت افزایش یافته و این مساله احتمال خروج یونان از منطقه یورو را تقویت نموده است.

حزب سیریزا بارها مخالفت خود را با اجرای سیاست های ریاضتی اعلام نموده و میخواهد مذاکرات مجددی را در مورد وام ها و شرایط پرداخت آن انجام دهد. این مساله موجب ایجاد بن بست دیگری بین آتن و منطقه یورو گردد. خروج یونان از منطقه یورو موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و می تواند حیات اتحادیه پولی مشترک اروپا را به خطر بیندازد.

آلکسیس تسیپراس رهبر حزب سیریزا نیز در سخنانی تاکید نموده است که تغییر لازم در اروپا از اینجا یعنی یونان شروع خواهد شد و پیروزی حزبش در انتخابات یونان می تواند سرشروعی برای تغییر ضروری در اروپا باشد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 315

به "قول نخست وزیر یونان برای کاهش مالیات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول نخست وزیر یونان برای کاهش مالیات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید