لایحه منطقه آزاد دوغارون آماده تحویل به مجلس است

به گزارش مجله کالارنا، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، از اخذ مجوزهای لازم برای تبدیل منطقه ویژه دوغارون به منطقه آزاد در تایباد اطلاع داد.

لایحه منطقه آزاد دوغارون آماده تحویل به مجلس است

جلیل رحیمی دنیا آبادی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در سفر به تایباد اظهار کرد: اقدامات اولیه در این زمینه انجام گردیده و مجوزهای لازم جهت ارائه این طرح به مجلس اخذ گردیده و امید است به زودی شاهد توسعه اقتصادی در شهرستان مرزی تایباد باشیم.

وی به نوسانات ارز در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: این نوسانات در روند صادرات تاثیر بسیاری دارد و باعث کاهش در این زمینه می گردد.

رحیمی دنیا آبادی با اشاره به دو مشکل اساسی در مرز دوغارون، اظهار کرد: ضعف شدید در زیرساخت ها شامل سالن های مسافربری، تخلیه بار و تجاری و همچنین راکد ماندن پروژه دوبانده شدن محور مشهد-دوغارون، از مشکلاتی است که باید مورد آنالیز قرار گیرد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش صادرات از این معبر با توجه به احتیاج کشور افغانستان با حدود 30 میلیون نفر جمعیت بستری برای رشد در حوزه اقتصاد و اشتغال برای کشور به ویژه این خطه مرزی است.

وی نابسامانی در این مرز را مهم دانست و اعلام کرد: هرج و مرج حاکم در مرز دوغارون به کاهش روند صادرات کمک شایانی نموده است که با تصویب لایحه منطقه آزاد این نابسامانی مرتفع خواهد شد.

رحیمی دنیا آبادی اضافه نمود: پتانسیل مهم در تایباد، مرز دوغارون است و باید به نحوی برنامه ریزی گردد که از این بستر به نفع مردم استفاده گردد چرا که این مرز یک ظرفیت بزرگ اقتصادی در کشور به شمار می رود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گمرک دوغارون در شهرستان تایباد با بیش از صد سال قدمت یکی از قدیمی ترین گمرکات ایران به شمار می رود و در زمینه های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری فعال است. گمرک مقابل دوغارون در افغانستان گمرک اسلام قلعه است که در ولایت هرات واقع شده است. امنیت در کشور ایران و احتیاج کشور مقابل باعث رونق کسب و کار در این منطقه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 28

به "لایحه منطقه آزاد دوغارون آماده تحویل به مجلس است" امتیاز دهید

2 کاربر به "لایحه منطقه آزاد دوغارون آماده تحویل به مجلس است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه منطقه آزاد دوغارون آماده تحویل به مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید