موافقت ژاپن با ساخت یک پایگاه آمریکایی با وجود اعتراض مردم

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: فرماندار اوکیناوا روز آدینه با استقرار یک پایگاه آمریکایی در این استان موافقت کرد و بدین ترتیب در جهت اجرای طرح های آمریکا در راستای استقرار نیروهایش در جزایر جنوبی چین و اعزام بعضی دیگر به گوام گام بلندی برداشت.

موافقت ژاپن با ساخت یک پایگاه آمریکایی با وجود اعتراض مردم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ یک مقام اوکیناوا تایید کرد که هیروکازو ناکایما، فرماندار این استان با درخواست وزارت دفاع ژاپن به منظور اختصاص زمینی برای ایجاد یک پایگاه نظامی در ساحل اوکیناوا موافقت نموده است. این پایگاه جدید جایگزین پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در فوتنما خواهد شد.

تصمیم ناکایما همچنان می تواند با چالش ها و اعتراضاتی از سوی دادگاه این استان روبرو گردد. مخالفان خواهان خروج کامل این پایگاه از اوکیناوا هستند.

یویچی هیگا، رئیس شورای شهر ناگو که پایگاه جدید قرار است در آن ایجاد گردد اعلام نمود: آنچه فرماندار انجام داده است غیرقابل بخشش است. افرادی که مخالف ساخت این پایگاه هستند مطمئنا به استفاده از زور متوسل خواهند شد و با بستن جاده ها مانع از انجام این کار می شوند.

این تصمیم از نظر سیاسی برای ناکایما سخت بود زیرا با مخالفت های مردم محلی روبرو شد و پس از ملاقات وی با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در روز چهارشنبه اعلام شد. در این دیدار آبه به ناکایما بسته افزایش یاری های اقتصادی به اوکیناوا را پیشنهاد کرد.

آمریکا از انتها جنگ جهانی به بعد حضور نظامی گسترده ای در اوکیناوا داشته است. حدود 50 هزار سرباز آمریکایی در این استان حاضر هستند و بسیاری از ساکنان این منطقه نسبت به جرم و جنایت و رفتار پرخطر آمریکایی ها به شدت اعتراض دارند.

پایگاه جدید در بخشی از شهر ناگو با نام هنوکو ساخته خواهد شد. این بخشی از توافق نامه برای خروج 9 هزار سرباز آمریکایی از اوکیناوا و اعزام 5 هزار نفر از آنها به گوام بود. توافق اولیه مبنی بر تعطیلی پایگاه فوتنما در سال 1996 به امضا رسید اما اجرای آن بارها به تاخیر افتاد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 492

به "موافقت ژاپن با ساخت یک پایگاه آمریکایی با وجود اعتراض مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت ژاپن با ساخت یک پایگاه آمریکایی با وجود اعتراض مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید