نخستین تبادل تجاری بندرلنگه با عمان در دوره پسابرجام رقم خورد

به گزارش مجله کالارنا، مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از شروع تبادلات تجاری بین بندرلنگه و عمان با پهلوگیری شناور چارلی2 در این بندر خبرداد.

نخستین تبادل تجاری بندرلنگه با عمان در دوره پسابرجام رقم خورد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرلنگه، و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردیهرمزگان، محمود صابری اظهارداشت: شناور چارلی2 حامل یک هزار و 303 تن لوله آهنی از بندر صحار کشور عمان در اسکله اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه بارگیری شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از شروع تبادلات تجاری با کشور عمان گفت: در پی رایزنی اخیر وزیر امور خارجه کشور عمان به ایران و بازدید مدیر امور مالی این کشور از بندرلنگه، برای اولین بار شاهد واردات لوله و همچنین صادرات سنگ گچ به صورت مستقیم به وسیله بندر لنگه به بندر صحار عمان بودیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به وجود تفاهمات مشترک مالی بین طرفین، ابراز امیدواری کرد: این تعاملات به زودی در دیگر بخشهای مرتبط نیز گسترش یابد.

شایان ذکر است، پس از حضور نماینده دیپلماتیک کشور عمان در غرب هرمزگان و دیدار با مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و چند تن از فعالان مالی این منطقه و تفاهمات صورت پذیرفته، مقرر شد ماهانه 20 هزار تن سنگ گچ از معادن بندرلنگه به بندرعمان صادر گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 470

به "نخستین تبادل تجاری بندرلنگه با عمان در دوره پسابرجام رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تبادل تجاری بندرلنگه با عمان در دوره پسابرجام رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید