نخستین واکسن غیرفعال جهان برای مهارکرونا وارد فاز انسانی شد

به گزارش مجله کالارنا، نخستین واکسن غیرفعال جهان برای مهار بیماری کووید-19 در شهر جیائوزو واقع در استان هنان چین، وارد فاز کارآزمایی بالینی می شود.

نخستین واکسن غیرفعال جهان برای مهارکرونا وارد فاز انسانی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجیرینگ، نخستین واکسن غیرفعال جهان برای مهار بیماری کووید-19 در شهر جیائوزو واقع در استان هنان چین، همسایه شمالی مرکز شیوع بیماری یعنی استان هوبی، روز سه شنبه وارد فاز کارآزمایی بالینی می شود.

این واکسن روز یکشنبه تایید آزمایش های بالینی را از طرف اداره ملی محصولات پزشکی دریافت کرد؛ واکسن غیرفعال (یا واکسن کشته شده) یک واکسن متشکل از ذرات ویروس، باکتری یا سایر عوامل بیماری زا است که در آزمایشگاه کشت شده و سپس ظرفیت تولید بیماری را از دست می دهند.

این آزمایش طی دو مرحله صورت خواهد گرفت و از داوطلبان آن بالای 6 سال سن دارند.

تعداد 288 داوطلب در فاز یک وجود دارد که 216 نفر از آنها دوزهای مختلفی از واکسن دریافت می کنند در حالی که 72 نفر دیگر دارونما دریافت می کنند؛ فاز دوم شامل 1616 داوطلب خواهد بود که 876 شرکت کننده واکسن را دریافت می کنند و 292 نفر در یک گروه کنترل قرار می گیرند.

سازندگان می گویند این واکسن قابل تولید انبوه در دسته های بیش از 50 هزار تایی است و می توان سالیانه 100 میلیون از آن را تولید کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1039

به "نخستین واکسن غیرفعال جهان برای مهارکرونا وارد فاز انسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکسن غیرفعال جهان برای مهارکرونا وارد فاز انسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید