نظر مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد حل دیپلماتیک برجام

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با سی ان ان درباره اعلام تمایل دولت بایدن به مذاکره با ایران و دیگر کشورها درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات در مورد توافق هسته ای ایران، گفت: ما بر این باوریم که دستیابی به راهکار دیپلماتیک کاملاً امکان پذیر است اما هنوز در مراحل اولیه بسر می بریم.

نظر مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد حل دیپلماتیک برجام

سالیوان بدون اشاره به اقدامات عملی که باید آمریکا در این رابطه انجام دهد، گفت: به کوشش زیاد و دیپلماسی واقع بینانه و در نهایت تصمیم ایران در مورد آمادگی برای برداشتن گام هایی در جهت اطمینان بخشی به دنیا و اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای احتیاج است.

وی در ادامه فرافکنی های خود گفت: آنچه که ما بارها گفته ایم این است که ایالات متحده آماده پایبندی به مفاد توافق است البته در صورتی که ایران نیز به تعهدات خود تحت این توافق پایبند باشد. یکی از مسائل نگران کننده این است که ایران تهدید می نماید که از تعهدات خود خارج و از همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی خودداری می نماید.

سالیوان اضافه کرد: بنابراین فکر می کنم که اولین اقدام، تصمیم ایرانی ها برای توقف خروج از تعهدات برجامی خود است و سپس به باور من، راه چاره دیپلماتیک برای دستیابی به توافق نهایی برای اطمینان از برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1603

به "نظر مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد حل دیپلماتیک برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد حل دیپلماتیک برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید