نگران آلوده بودن گوشت های تولیدی کشتارگاه مشهد نباشید

به گزارش مجله کالارنا، رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد سلامت تمامی گوشت ها و آلایش های استحصالی کشتارگاه صنعتی مشهد را از حیث هرگونه آلودگی و بیماری تایید کرد.

نگران آلوده بودن گوشت های تولیدی کشتارگاه مشهد نباشید

به گزارش از ، سید مجید موسوی رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: اقدامات گسترده بهداشتی اجرا شده و تایید سلامت تمامی گوشت های تولیدی و آلایش های استحصالی این کشتارگاه به مجاوران و زائران حریم رضوی برای مصرف بدون نگرانی این مواد خوراکی اطمینان می دهیم.

او با اشاره به اضطرابی که بر اثر شیوع ویروس کرونا بر سر مردم عزیزمان سایه افکنده است، ادامه داد: اقداماتی بهداشتی و کنترلی گسترده ای، چون دراختیار گذاشتن محلول های اسپری ضد عفونی نماینده به پرسنل تمامی واحد ها و شستشو و استریل کلیه سطوح خطوط کشتار در کشتارگاه صنعتی مشهد به صورت منظم انجام می گردد و حیث رعایت موازین بهداشتی جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف نمایندگان باقی نمی ماند.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: این اطمینان خاطر را به مصرف نمایندگان و شهروندان عزیز مشهدی می دهیم که محصولاتی، چون انواع گوشت قرمز و آلایش های خوراکی از جمله جگر، دل، قلوه، کله پاچه را در صورتی که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی و دارای بر چسب این موسسه باشد، با خیالی آسوده خریداری و مصرف نمایند.

موسوی با بیان اینکه تمامی دام ها از لحظه ورود، ذبح و تا زمان خروج گوشت و استحصالات جانبی آن ها از کشتارگاه تحت نظر کارشناسان دامپزشکی و بهداشت استان قرار دارند، اضافه کرد: ناظران و کارشناسان بهداشتی در این کشتارگاه از هیچ کوششی در جهت شناسایی و پیشگیری از آلودگی گوشت ها و آلایش های دامی به باکتری و ویروس و آلودگی های ثانوی دریغ نمی نمایند و تمامی دام ها از زمان ورود تا هنگام خروج محصول نهایی از موسسه، لحظه به لحظه توسط آن ها کنترل می گردد.

او طرح شناسنامه دار کردن گوشت های استحصالی در این کشتارگاه به اجرا در آمده است، توضیح داد: متاسفانه این باور نادرست در بعضی از مردم وجود دارد که گوشت دام های ذبح شده در کنار جاده ها و یا حواشی شهر ها برای مصرف مناسب اند، ولی باید دانست که چنین تفکری امری کاملاً غلط بوده و باید با فرهنگ سازی صحیح از این تبلیغات نادرست جلوگیری کنیم تا تبعات منفی این امر کاهش یابد.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: توصیه می کنیم که مصرف نمایندگان گوشت مورد احتیاج خود را پس از رویت مهر دامپزشکی و لیبل الصاقی موسسه صنعتی گوشت مشهد از فروشگاه های معتبر خریداری نمایند.

موسوی با اشاره به سلامت و ایمن بودن تجهیزات، سالن ها و گوشت های تولیدی این کشتارگاه از ویروس کرونا، اضافه کرد: از آنجایی که گوشت باید در سالم ترین شرایط ممکن به دست مصرف نمایندگان برسد علاوه برنظارت های دقیق بهداشتی، کلیه لاشه ها پس از شستشوی کامل در هنگام خروج ازسالن های ذبح دام به سالن های پیش سرد راهنمایی شده و به مدت 24ساعت در دمای صفر تا چهار درجه به منظور از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها از جمله تب کریمه کنگو نگهداری و سپس جهت توزیع در مراکز عرضه با خودرو های یخچال دار مخصوص حمل فرآورده های خام دامی انتقال داده می شوند.

او با اشاره به انجام کنترل ها و آزمایشات دائم پرسنل شاغل در کشتارگاه توسط خانه بهداشت کارگری موسسه، ادامه داد: تا به امروز هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد مشاهده نشده است و در صورت مراجعه افراد با علائم مربوطه بلافاصله با آمبولانس به مراکز بهداشتی اعزام می شوند.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: تمامی اقدامات ایمنی بهداشتی و نیز رعایت موازین شرعی در این کشتارگاه به کار گرفته شده و مردم از استفاده گوشت های فاقد مهر دامپزشکی و بر چسب شناسائی موسسه صنعتی گوشت مشهد خودداری نمایند.

موسسه صنعتی گوشت مشهد بزرگترین کشتارگاه صنعتی ایران بوده که با داشتن سه خط کشتار مدرن و مراحل پیش سرد وبسته بندی، علاوه بر تامین بیش از 85 درصد از گوشت قرمز مصرفی مردم مشهد در توزیع آن به سایر شهر های کشور نیز فعالیت چشمگیری دارد.

/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 926

به "نگران آلوده بودن گوشت های تولیدی کشتارگاه مشهد نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران آلوده بودن گوشت های تولیدی کشتارگاه مشهد نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید