هشدار مقامات کانادایی، در پی دعوت داعش به انجام عملیات تروریستی در این کشور

به گزارش مجله کالارنا، پس از انتشار ویدیویی توسط داعش که در آن فردی کانادایی خواستار انجام حملات در کانادا می گردد، وزیر امنیت عمومی کانادا از شهروندان خواست تا بسیار مراقب باشند.

هشدار مقامات کانادایی، در پی دعوت داعش به انجام عملیات تروریستی در این کشور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امنیت عمومی کانادا روز گذشته پس از انتشار ویدیویی در اینترنت که در آن یک کانادایی در حال پیکار در گروه تروریستی داعش از مسلمانان کانادایی می خواهد اقدام به انجام حملات در کانادا نمایند، از شهروندان کشورش خواست تا بسیار مراقب باشند.

پایگاه اطلاعاتی گروهی که فعالیت گروه های رادیکالی را در اینترنت را رصد می نماید ، در این باره اعلام نموده است که داعش نوار این پیکارجوی را که ابوانور کانادایی نام دارد منتشر نموده است.

روزنامه نشنال پست هویت این فرد را که به انگلیسی صحبت می نماید جان مگ ویر اعلام نموده که مسلمان شده و از منطقه اوتاوا کانادا بوده است.

این روزنامه می گوید که ظاهرا این فرد به سوریه سفر نموده تا به داعش بپیوندد.

در این ویدیو این فرد کانادایی از شهروندان کانادا می خواهد تا مانند مارتین رولو که مسلمان شد و با خودروی خود در 20 اکتبر به دوسرباز کانادایی حمله و آنها را در نزدیکی مونترال زیر گرفت و توانست یکی از این سربازان را بکشد، عمل نمایند.

در این ویدیو همچنین به حمله دیگری که در اوتاوا در 22 اکتبر هنگامی که یک فرد مسلح اقدام به تیراندازی به سربازی که از بنای یادبودی نگهبانی می کرد می نماید و پس از آن به ساختمان مجلس حمله می برد و در آخر توسط نیروهای امنیتی کشته می گردد اشاره می گردد.

استیون بلانی وزیر امنیت عومی کانادا در بیانیه ای در رابطه با این ویدیو گفت: همچنان تروریسم تهدیدی جدی و خطرناک برای کانادایی ها است و از این رو باید همچنان مراقب باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1089

به "هشدار مقامات کانادایی، در پی دعوت داعش به انجام عملیات تروریستی در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات کانادایی، در پی دعوت داعش به انجام عملیات تروریستی در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید