هفت کشور صنعتی بدلیل شیوع کرونا با کاهش امید به زندگی روبرو هستند

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، مؤسسه ملی آمار ایتالیا در گزارشی گفت که همه گیری ویروس کرونا باعث شده است تا شاخص امید به زندگی در این کشور در سال 2020 میلادی به میزان 1.2 سال کاهش یابد و کاهش امید به زندگی در برخی استان هایی که بیشترین آسیب را از این همه گیری دیده اند، حتی به بیش از چهار سال برسد.

هفت کشور صنعتی بدلیل شیوع کرونا با کاهش امید به زندگی روبرو هستند

در بیانیه مؤسسه ملی آمار ایتالیا آمده است: در سال 2020 میلادی توسعه همه گیری ویروس کرونا و در نتیجه آن افزایش شدید خطر مرگ، امید به زندگی در بدو تولد را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده و در مقایسه با سال قبل 1.2 سال کاهش داده است.

بر اساس گزارش های این مرکز، در سال 2020 میلادی شاخص امید به زندگی در بدو تولد 82 سال بوده است (79.7 سال برای مردان و 84.4 سال برای زنان، در مقابل 81 سال برای مردان و 85.3 سال برای زنان در سال 2019 میلادی).

این گزارش همچنین حاکی از آن است که در منطقه ها شاقتصادی ایتالیا در استان های برگامو و کرمونا که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده اند، میزان افت امید به زندگی در مردان به ترتیب 4.3 و 4.5 سال و زنان 3.2 و 2.9 سال بوده است.

برعکس، میزان امید به زندگی در استان های فوجیا (جنوب) و انّا در سیسیل به ترتیب منهای 1.7 و منهای 1.5 است که کمترین میزان افت امید به زندگی در این کشور را نشان می دهد.

استان سیه نا (در مرکز) تنها استانی است که در یک سال گذشته تغییری در میزان امید به زندگی ساکنان آن در مقایسه با سال قبل از آن (83.7 سال) مشاهده نشده است.

همه گیری ویروس کرونا منجر به مرگ بیش از 129 هزار و 515 نفر در این کشور شد که نیمی از این جمعیت ساکن استان های شاقتصادی (لومباردی، پیمونت، لیگوریا، آمبریا و ونتو) بودند. در این استان ها حدود 36 درصد از جمعیت 60 میلیونی ایتالیا ساکن هستند.

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که گرفتار ویروس کرونا شد. اولین مبتلا به کووید 19 در فوریه 2020 میلادی در این کشور مشاهده شد و پس از آن ویروس به سرعت در لومباردی، قلب اقتصادی این کشور توسعه یافت.

با این حال ایتالیا تنها کشور صنعتی و عضو گروه هفت نیست که شیوع کرونا در آن باعث کاهش شاخص امید به زندگی شده است. به گفته کارشناسان شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای صنعتی عضو گروه هفت به کاهش کیفیت زندگی و دیگر شاخص های اجتماعی بویژه کاهش سن امید به زندگی منجر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1850

به "هفت کشور صنعتی بدلیل شیوع کرونا با کاهش امید به زندگی روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت کشور صنعتی بدلیل شیوع کرونا با کاهش امید به زندگی روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید