واکنش مکرون به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

به گزارش مجله کالارنا، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فرانسه از حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه ابراز نگرانی کرد.

واکنش مکرون به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه، امانوئل مکرون روز چهارشنبه در دیدار با ایلهام احمد (Ilham Ahmed) سخنگوی نیروهای دمکراتیک کرد سوریه گفت که از خطر عملیات احتمالی ترکیه بسیار نگران است.

او گفت: ایده این است که نشان دهیم فرانسه در کنار نیروهای دمکراتیک کرد سوریه است. چرا که آنها شرکای کلیدی در مبارزه با داعش هستند.

رئیس جمهوری فرانسه اضافه کرد: ما از احتمال یک عملیات از سوی ترکیه در سوریه بسیار نگران هستیم و این پیام ها را به طور مستقیم به مقامات ترکیه منتقل خواهیم کرد.

اسکای نیوز عربی هم نوشت: مکرون با سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار کرد تا حمایت فرانسه از آنها را در نبرد با داعش نشان دهد.

شنبه گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد؛ این خبر به سرعت با مخالفت ها و واکنش های منفی جامعه جهانی رو به رو شد.

دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه یکشنبه شب در یک تماس تلفنی درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گفت وگو کردند. اردوغان در این گفت وگو اظهار کرد که ایجاد منطقه امن، اقدامی کلیدی برای از بین بردن تهدید پ. ک. ک و یگان های مدافع خلق (ی. پ. گ) است.

رئیس جمهوری آمریکا نیز صبح دوشنبه در توئیتی با اعلام عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، نوشت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریتشان تنها 30 روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

مقام های نظامی ترکیه و آمریکا از مدت ها قبل در مورد طرح پیشنهادی ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به بحث و مصاحبه می پرداختند و پایان هفتم ماه اوت (16 مرداد) به توافق نهایی در این خصوص دست یافتند. آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه ای امن برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

در همین حال شامگاه دوشنبه خبرگزاری سوریه (سانا) اعلام نمود که ارتش ترکیه منطقه تل الطویل در شمال شرق استان مرزی الحسکه را مورد حمله قرار داد.

تصمیم نهایی و قطعی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در سوریه با واکنش های منفی بسیاری روبرو شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 486

به "واکنش مکرون به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مکرون به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید