وزارت راه شیوه نامه تشخیص صلاحیت را متوقف نکرد

به گزارش مجله کالارنا، طبق پیگیری هایی که انجام شده در روز های اخیر بسیاری از مهندسان در رابطه با تدوین شیوه نامه ای تحت عنوان شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظر، مکاتبات زیادی را با وزارت راه و شهرسازی انجام دادند.

وزارت راه شیوه نامه تشخیص صلاحیت را متوقف نکرد

به گزارش خبرنگاران؛ پس از مکاتبه تعداد زیادی از مهندسان با وزیر راه و شهرسازی که خواهان توقف شیوه نامه ای موسوم به شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظرشده بودند، در نهایت مسئولان وزارت راه و شهرسازی نشست مشترکی را با عده ای از نمایندگان مهندسان تشکیل دادند.

طبق پیگیری هایی که اجرا شده در روز های اخیر بسیاری از مهندسان در رابطه با تدوین شیوه نامه ای تحت عنوان شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظر مکاتبات زیادی با وزارت راه و شهرسازی انجام دادند. به باور این مهندسان در تدوین این شیوه نامه به هیچ وجه نظرات صنف کارشناسان و پیشکسوتان صنف مهندسی اخذ نشده و همین امر سبب شده که این شیوه نامه بدون در نظرگرفتن شرایط شرکت های حقوقی و حقیقی مهندسی تدوین گردد که ماحصل این فرآیند تعطیلی هزاران شرکت مهندسی است.

وزارت راه و شهرسازی هدف خود را از تدوین این شیوه نامه حذف شرکت های صوری کاری معرفی می نماید، این درحالی است که بنا بر اظهارنظر تدوین گر قانون نظام مهندسی این شیوه نامه سبب تشدید صوری کاری است. همزمان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با مکاتبه با وزیرراه و شهرسازی خواهان توقف این شیوه نامه شده است.

به گفته بسیاری از مهندسان با پیگیری های که اجرا شده امروز با حضور محمودزاده معاون وزیرراه و شهرسازی و کارشناسان وزارتخانه جلسه ای برگزار گردید. در این جلسه سه ساعته بعضی از مهندسان به عدم رعایت ترتیبات قانونی و عدم اخذ نظرات صنف اشاره کردند که این موضوع هم به وسیله مسئولان رد شد و اظهار کردند شورای مرکزی در جریان بوده و نامه های اخیر شورای مرکزی خلاف واقع است.

بعلاوه موضوعات جزئی و ایرادات و اشکالات شیوه نامه آنالیز نشد و صرفا به تبعات اجرای شیوه نامه و به تعطیلی کشیده شدن شرکت ها پرداخته شد.

در سرانجام جلسه توقف وابطال شیوه نامه نپذیرفته نشد و مقرر شد با دعوت از نمایندگان انجمن ها، نظام مهندسی، شورای مرکزی، بدنه صنف و.. جلسه مشترک کارشناسی تشکیل گردد تا در صورت صلاحدید و متقاعد شدن کارشناسان وزارتخانه اصلاحیه بعدی ابلاغ گردد.

به گفته مهندسان، وزارت راه و شهرسازی با متوقف نکردن این شیوه نامه سبب تعطیلی هزاران شرکت ساختمانی شده است و تا به امروز هیچ یک ازشرکت ها خود را با این شیوه نامه تطبیق نکرده اند.

براساس اظهارات مهندسان، آن ها کماکان پیگیر توقف این شیوه نامه هستند، و تا حصول نتیجه موضوع را ازطریق مجاری قانونی دنبال خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1976

به "وزارت راه شیوه نامه تشخیص صلاحیت را متوقف نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت راه شیوه نامه تشخیص صلاحیت را متوقف نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید