وزیر خارجه تایوان: تا آخرین لحظه در برابر چین خواهیم ایستاد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی افزایش بی سابقه تنش ها میان چین و آمریکا در محدوده دریای چین و عبور رزم ناو آمریکایی مک کین از تنگه تایوان، پکن از اعزام دو جنگنده دیگر به پایگاه نظامی تایوان اطلاع داد.

وزیر خارجه تایوان: تا آخرین لحظه در برابر چین خواهیم ایستاد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، همزمان وزیر امور خارجه تایوان نیز به این اقدام چین واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد اگر چین قصد حمله به این جزیره تحت مالکیت خود را داشته باشد، تایوان تا آخر در برابر پکن خواهد ایستاد.

جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان طی سخنانی با طرح این ادعا که واشنگتن نگران شرایط موجود در این جزیره است، گفت: بر اساس اطلاعات ناقص من از تصمیم سیاستمداران آمریکایی در مورد نظارت بر تحولات منطقه، آنها به وضوح شاهد خطر حمله احتمالی چین به جزیره تایوان هستند.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود مطرح می کرد، اضافه نمود: ما بدون هیچ گونه چون و چرایی از خودمان دفاع نموده و اگر لازم به جنگیدن باشد، خواهیم جنگید؛ و اگر احتیاج به دفاع از خودمان تا آخرین روز حیاتمان داشته باشیم، تا آخرین روز خواهیم جنگید.

این در حالیست که هنوز اداره امور تایوان چین و وزارت خارجه آمریکا هیچ واکنشی به این سخنان وزیر خارجه تایوان نشان نداده اند.

چین پیشتر اعلام نموده تمامی تمرینات نظامی و گشت زنی های این کشور در اطراف آب های تایوان، در راستای اطمینان از حفظ حاکمیت خود بر این جزیره انجام شده و قصد دیگری جز این ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1649

به "وزیر خارجه تایوان: تا آخرین لحظه در برابر چین خواهیم ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه تایوان: تا آخرین لحظه در برابر چین خواهیم ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید