وقوع زلزله 5.7 ریشتری در مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

وقوع زلزله 5.7 ریشتری در مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری

زلزله ای به بزرگی 5.7 ریشتر ساعت 6:9 صبح امروز دوشنبه دواز هم مهرماه حوالی چلگرد واقع در مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

مختصات این زمین لرزه در طول جغرافیایی 49.78، عرض جغرافیایی 32.4 و عمق 10 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

این زمین لرزه در 33 کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)، 37 کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و 63 کیلومتری ایذه (خوزستان) رخ داده است.

آماده باش 3 استان و اعزام 5 تیم ارزیاب هلال احمر

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر به پانا گفت: به استان های تعیین اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش شده است.

2 نفر مصدوم شدند

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با بیان اینکه تا به امروز 7 تیم ارزیاب از استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری به کانون زلزله در چلگرد اعزام شده اند. همچنین مصدومیت دو نفر در روستای گراب از استان چهار محال و بختیاری گزارش شده که مصدومین به درمانگاه چمن گلی انتقال یافته اند.

وی اضافه نمود: یک تیم امدادهوایی در اهواز هم برای اعزام در صورت نیاز آماده باش است.

ولی پور گفت: با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن منطقه ها تاراز و دره شو، کوه هم در این منطقه ریزش کرده است.

اعلام خسارت در 20 روستا

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین گفت: تا به امروز در 20 روستا اعلام خسارت شده است. هنوز از تلفات زلزله گزارشی دریافت نشده است و منتظر گزارش های تکمیلی تیم های ارزیاب هلال احمر هستیم.

افزایش تعداد مصدومان

وی درباره آخرین جزئیات زمین لرزه در استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از افزایش تعداد مصدومان خبر داد و گفت: تا به امروز یک نفر در منطقه چلو منطقه قلعه خواجه خوزستان، سه نفر در کوهرنگ و یک نفر هم در بازفت دچار مصدومیت شده اند. این مصدومان از طریق جمعیت هلال احمر پوشش امدادی شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طبق گزارش های دریافتی از سوی مرکز راهداری تمامی مسیرهای مواصلاتی در این منطقه باز هستند.

12 مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس از مصدومیت 12 نفر بر اثر زمین لرزه شهرستانهای اندیکا - کوهرنگ خبر داد و گفت: بر اثر این زمین لرزه 12 نفر مصدوم شدند که آسیب به 8 نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.

وی اضافه نمود: 4 هموطن دیگر هم به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند. 6 نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و 6 نفر دیگر درحال مداوا هستند. این زمین لرزه فوتی نداشته است.

اعزام تیم امداد هوایی به منطقه ها زلزله زده اندیکا

علی خدادادی، مدیرعامل هلال احمر خوزستان هم از اعزام یک فروند بالگرد امدادی و تیم پشتیبانی از عملیات امداد و نجات این جمعیت به روستاهای تحت تأثیر از زلزله 5.7 ریشتری امروز صبح در منطقه قلعه خواجه شهرستان اندیکا خبر داد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و ضرورت ارزیابی هوایی و حضور تیم امداد هوایی جمعیت هلال در منطقه این تیم به منطقه اعزام شد.

به گفته وی، این زمین لرزه در پشت کوه تاراز به وقت پیوسته است، در شعاع 15 کیلومتری کانون زلزله 72 روستا وجود دارد که به دلیل بافت عشایری و تراکم بالا سطح آسیب دیدگی کم بوده است.

هلال احمر تصاویری از زلزله صبح امروز چلگرد منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1888

به "وقوع زلزله 5.7 ریشتری در مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع زلزله 5.7 ریشتری در مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید