پاکستان در اعتراض به قتل 11 تبعه خود کاردار سفارت هند را احضار کرد

به گزارش مجله کالارنا، وزارت خارجه کشور پاکستان ضمن احضار کاردار سفارت هند مراتب شدید اعتراض خود نسبت به قتل 11 تبعه پاکستانی در خاک دهلی نو را بیان کرد.

پاکستان در اعتراض به قتل 11 تبعه خود کاردار سفارت هند را احضار کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز؛ وزارت خارجه کشور پاکستان دراعتراض به قتل 11هندو مذهب پاکستانی در خاک هند کاردار سفارت این کشور را احضار کرد.

گزارش ها حاکی است اسلام آباد خاطرنشان کرد: تحقیقات آزادانه در این پرونده حق پاکستان است ولی متاسفانه دولتمردان هند نسبت به درخواست های پاکستان بی توجهی می نمایند.

پاکستان خواهان اعلام جزئیات قتل 11 تبعه خود در خاک هند شده و تاکید نمود: هند طبق قوانین بین المللی موظف است تفصیلات این پرونده را اعلام کند.

وزارت خارجه پاکستان توضیح داد: از دید اسلام آباد سازمان اطلاعات و امنیت هند (راو) عامل اصلی قتل این افراد به جرم عدم همکاری اطلاعاتی است و اگر هند دلایلی دارد که این ادعا را رد می نماید باید ارائه کند.

اسلام آباد اضافه نمود: بازماندگان قربانیان این حادثه معتقدند عزیزانشان بارها از سوی سازمان اطلاعات هند مورد تهدید قرار گرفته بودند تا علیه پاکستان جاسوسی نمایند.

وزارت خارجه پاکستان اضافه نمود: عدم همکاری هند در این پرونده روابط دو کشور را تیره تر می نماید و مسائل منطقه جنوب آسیا را افزایش خواهد داد.

طی روزهای اخیر یک خانواده هندو مذهب پاکستانی که از مدتی قبل به هند مهاجرت نموده بودند درخاک این کشور قتل عام شدند و 11 نفر از اعضای این خانواده کشته شدند.

پاکستان مدعی است سازمان اطلاعات و امنیت هند به دلیل عدم همکاری این افراد برای جاسوسی علیه کشورشان آنها را به قتل رسانده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1221

به "پاکستان در اعتراض به قتل 11 تبعه خود کاردار سفارت هند را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان در اعتراض به قتل 11 تبعه خود کاردار سفارت هند را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید