چند سیاستمدار آلمانی به مرگ تهدید شدند

به گزارش مجله کالارنا، هنریته رکر، شهردار شهر کلن و چند تن دیگر از سیاستمداران آلمانی در روزهای گذشته نامه های تهدیدآمیزی دریافت نموده اند. این موضوع به ویژه پس از قتل فرماندار کاسل، نگرانی زیادی را در آلمان برانگیخته است.

چند سیاستمدار آلمانی به مرگ تهدید شدند

به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری آلمان چند سیاستمدار آلمانی طی روزهای گذشته نامه هایی دریافت نموده اند که در آن افراد ناشناسی آنان را به مرگ تهدید نموده اند.

به گفته سخنگوی پلیس فدرال آلمان هنوز تعیین نیست که ارتباطی میان قتل والتر لوبکه، فرماندار شهر کاسل، و ارسال نامه های تهدیدآمیز به سیاستمداران دیگر آلمانی وجود دارد یا نه.

والتر لوبکه در نیمه شب 12 خرداد (دوم ژوئن) در بالکن خانه مسکونی اش به ضرب گلوله کشته شد.

پلیس جنایی آلمان و کمیسیون ویژه آنالیز این جنایت در اداره جنایی ایالت هسن بلافاصله تحقیقات خود را در باره این قتل شروع کردند. پس از گذشت 5 روز سخنگوی دادستانی فدرال مستقر در شهر کارلسروهه در کنفرانس خبری از شناسایی و بازداشت مظنون اصلی این پرونده اطلاع داد.

فردی مظنون به قتل فرماندار کاسل مردی است 45 ساله. دادستانی فدرال آلمان او را به نام اشتفان ا. معرفی نموده است. این مرد در گذشته با محافل راست گرایان افراطی ارتباط داشته است.

دفتر دادستانی فدرال آلمان این جرم را به عنوان یک ترور سیاسی از سوی فردی با پیشینه راست افراطی طبقه بندی نموده است.

والتر لوبکه در شمار سیاستمدارانی بود که در سال 2015 از سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل حمایت و پشتیبانی نموده بود. این سیاستمدار در آن موقع حتی اعلام نموده بود که حمایت و پشتیبانی از پناهجویان و آوارگان برای او یک اصل است و گفته بود که هر کس که نمی تواند با احترام به این اصل زندگی کند، می تواند شهر کاسل را ترک کند.

  • تهدید دیگر سیاستمداران

به گفته پلیس جنایی ایالت نوردراین وستفالن، هنریته رکر، شهردار شهر کلن نیز در این هفته به مرگ تهدید شده است. خانم رکر چهار سال پیش (در سال 2015 میلادی) در یک کارزار انتخاباتی از یک سوءقصد جان سالم به در برده بود. او از سوی مردی 44 ساله با تمایلات راستگرایانه با چاقو مورد حمله نهاده شد و به شدت از ناحیه گردن مجروح شد.

آندریاس هول اشتاین، شهردار شهر کوچک آلتنا واقع در ایالت نوردراین وستفالن خاطرنشان کرد که او نیز به مرگ تهدید شده است. هول اشتاین گفت که پیش از این نیز چندین بار از سوی افراد ناشناسی نامه های تهدیدآمیز دریافت نموده است. آخرین نامه تهدید به مرگ روز سه شنبه 28 خرداد (18 ژوئن) به آدرس شهردار آلتنا ارسال شده است.

شهردار هول اشتاین نیز در نوامبر 2017 از سوی مردی با چاقو موردر حمله نهاده شد و مجروح شد. عامل این حمله نیز دارای تمایلات راستگرایانه بوده است.

سخنگوی پلیس جنایی فدرال خاطرنشان کرد که به غیر از این به آدرس چند سیاستمدار دیگر آلمانی نیز نامه های مشابهی ارسال شده است.

ارسال مجدد نامه های تهدید به مرگ به سیاستمداران آلمانی موجب بروز نگرانی های زیادی شده است. پلیس جنایی فدرال آلمان در برلین آنالیز این پرونده را برعهده گرفته است.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، روز چهارشنبه در جریان برگزاری روز کلیسای پروتستان در شهر دورتموند با توجه به تهدیدات اخیر بر لزوم حمایت از سیاستمداران محلی در آلمان تاکید نمود. او گفت که این سیاستمداران وظیفه خطیر دفاع از اصول دموکراسی در کشور را برعهده دارند و باید به طور ویژه مورد حمایت قرار گیرند و در مقابل خشونت و تعرض از آنان دفاع گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 236

به "چند سیاستمدار آلمانی به مرگ تهدید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند سیاستمدار آلمانی به مرگ تهدید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید