چین: در نشست آمریکا و کانادا پیرامون کره شمالی شرکت نمی کنیم

به گزارش مجله کالارنا، وزارت امور خارجه چین بیان کرد، این کشور در نشستی که به میزبانی آمریکا و کانادا درباره کره شمالی تشکیل می گردد، شرکت نخواهد کرد.

چین: در نشست آمریکا و کانادا پیرامون کره شمالی شرکت نمی کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، آمریکا و کانادا قرار است 16 ژانویه نشستی را در ونکوور با موضوع کره شمالی برگزار نمایند.

لو کانگ، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین بیان کرد که پکن در چنین نشستی شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تفکر به سبک دوران جنگ سرد تنها می تواند اختلافاتی میان اعضای جامعه بین المللی به بار آورده و کوشش های مشترک برای حل مساله هسته ای در شبه جزیره کره به گونه ای صلح آمیز را تضعیف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، از نتایج مثبت رایزنی های اخیر میان دو کره استقبال می نماید و از اعضای جامعه جهانی می خواهد که از کوشش ها برای حل بحران شبه جزیره کره حمایت نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که دو کره از بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی به عنوان ابزاری برای بهبود وضعیت در شبه جزیره کره استفاده نمایند.

لو کانگ اعلام کرد: مایلم یک بار دیگر تأکید کنم که به اعتقاد ما، جامعه بین المللی باید تمام و کمال از نتایج مثبتی که اخیرا حاصل شده حمایت کند.

اظهارات این سخنگوی چینی در حالی مطرح می گردد که به تازگی وزارت امور خارجه روسیه نیز بیان کرد، هدف نقشه راه مشترک مسکو و پکن این است که سازشی همه جانبه در شبه جزیره کره به وجود بیاید که در آن فعالیت های نظامی خطرناک آمریکا و کره شمالی به منظور شروع مذاکرات متوقف گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 442

به "چین: در نشست آمریکا و کانادا پیرامون کره شمالی شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: در نشست آمریکا و کانادا پیرامون کره شمالی شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید